رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

در برنامه «حال خوب» شبکه سلامت سیما ۱۶ شهریور مجری برنامه میزبان دکتر محمد حسن آسایش روانشناس وعضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود و در خصوص راهکارهای پیشگیری از جدایی زوجین به گفتگو پرداختند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، دکتر آسایش گفت: ازدواج و زوجیت نیاز به دانش دارد […]

در برنامه «حال خوب» شبکه سلامت سیما ۱۶ شهریور مجری برنامه میزبان دکتر محمد حسن آسایش روانشناس وعضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود و در خصوص راهکارهای پیشگیری از جدایی زوجین به گفتگو پرداختند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، دکتر آسایش گفت: ازدواج و زوجیت نیاز به دانش دارد ای کاش برای ازدواج ضرورت انجام تست سلامت روان وجود می‌داشت، تشخیص و درمان مسائل روانشناختی قبل از ازدواج، شروع زندگی بی مخاطره ای را رقم میزند.

او گفت ازدواج نوعی سفر است، نیاز به آمادگی برای سفر ضروری است وقتی می خواهیم سفر کنیم باید از لحاظ جسمی مشکلی نداشته باشیم، وسیله نقلیه سالمی داشته باشیم در بین سفر به تجهیزات نیاز داریم گاهی مشکلی برای وسیله ما پیش می آید که نیاز به تعمیر دارد اینجاست که حضور تعمیرکار نیاز است جعبه ابزار ماشین همان مهارت های زندگی است مانند حل مسئله و کنترل خشم و…، گاهی این جعبه ابزار کفایت نمی‌کند و باید به تعمیرکار مراجعه کرد اینجاست که زوجین باید به مشاور و روانشناس مراجعه کنند. گاهی ازدواج مناسب است اما در مسیر زندگی با دست انداز هایی مواجه شده اند که به تنهایی قادر به ادامه راه نیستند،اینجاست که وسیله دیگری باید ماشین ما را به تعمیرگاه برساند،مشاور و روانشناس ما را به محل امنی میرساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: افرادی که به روانشناس و مشاور مراجعه می‌کنند شهامت دارند، او به خانواده‌ها تاکید کرد: فرزندان خود را قبل از ازدواج توصیه کنید تا مشاوره فردی روانشناسی داشته باشند.

وی گفت: ناکارآمدی و نابلدی در عدم ابراز احساسات و برطرف نکردن نیاز های زیستی از جمله: نیاز به احترام،نیاز به قدرت، نیاز به موفقیت وپیشرفت،نیاز به آزادی،نیاز به تفریح، نیازهای جنسی،نیاز به گفتگو و…..از اهمیت زیادی برخوردار است.ازدواجی که شرایط برآورده شدن این نیازها را ایجاد نکند به سمت افول ونزول میرود.

یکی از شاخص های یک خانواده نرمال، رابطه سالمی است که بین اعضای خانواده وجود دارد،به چنین خانواده های توصیه می شود برای خودشان یک کارنامه زندگی درست کنند، توجه کنند که هر کدام چه خطایی دارند و به خودشان نمره بدهند و برای بدست آوردن نمره بیشتر تلاش کنند،اگر زوجی نتواند با تلاش به تنهایی، موفق به کسب نمره بیشتر شود نیاز به معلم دارد،اینجاست که روانشناس برای پیدا کردن دانش این درس، به او کمک خواهد کرد.

دکتر آسایش تاکید کرد: ازدواج راه درمان اختلال روانی نیست، بهترین کار این است که با مشاوره قبل از ازدواج به این اختلالات آگاه شویم و به درمان آن بپردازیم.
کارشناس برنامه با بیان اینکه لجبازی ها، خودخواهی ها و تفکرات قالبی در فرهنگ های مختلف را، در زندگی خانوادگی زوجی مشکل ساز خواند وگفت: وابستگی شدید زوجین به خانواده ها، همچنین ورود بی‌مورد خانواده ها به رابطه زوجی،از مشکل ساز ترین موارد بین زوجی خانواده هاست.

برنامه حال خوب همه روزه از شنبه تا چهارشنبه ساعت۲۱ بصورت زنده از شبکه سلامت سیما پخش میشود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار