رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
با استقبال گسترده محققان و پژوهشگران صورت گرفت؛

تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری تمدید شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، با توجه به استقبال گسترده و بی‌نظیر پژوهشگران ونویسندگان از این رویداد فرهنگی دبیرخانه این جایزه تصمیم گرفت مهلت ارسال آثار را تا ۳۰ مهر تمدید نماید. […]

مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران تا ۳۰ مهرماه سال‌جاری تمدید شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، با توجه به استقبال گسترده و بی‌نظیر پژوهشگران ونویسندگان از این رویداد فرهنگی دبیرخانه این جایزه تصمیم گرفت مهلت ارسال آثار را تا ۳۰ مهر تمدید نماید.

پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران با نظر به گام دوم انقلاب وبا رویکرد گفتمان‌سازی علمی در مسائل و چالش‌های اساسی سینمای ایران، همزمان با هفته پژوهش در نیمه دوم آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

اهداف این جایزه عبارتند از : تقویت فضای پژوهشی مرتبط با سینمای ایران در سطوح ملی و بین المللی، شناسایی و گردآوری آثار پژوهشی داخلی و بین المللی در مورد سینمای ایران،جهت دهی پژوهش‌ها و مطالعات به موضوعات کلیدی و زیربنایی برای کمک به ارتقای کیفی سینمای ایران، تقدیر از تلاش‌های پژوهشی اساتید ، دانشجویان ، اندیشمندان و خبرنگاران دانشگاهی که سهمی از مطالعات علمی و پژوهش‌های خود را به سینمای ایران اختصاص داده‌اند.

افزایش تعاملات اندیشمندان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاهی و مراکز علمی- پژوهشی داخلی و خارجی با سینماگران و دست‌اندرکاران سینمای ایران.

محورهای پیشنهادی شامل سینما و تمدن اسلامی ، عزت ملی در آینه سینما، سینمای انقلابی در برابر سینمای استکباری ، سینمای ایران و رهگیری مفاهیم کلان انسانی نظیر آزادی ، عدالت و فساد ستیزی ، سینما و سبک زندگی ایرانی اسلامی ، مخاطب‌شناسی سینمای ایران در دوران نوین ، سینما به مثابه میراث فرهنگی و پیکره هویتی ، زیبا‌‌شناسی ایرانی اسلامی و سینما، بایدها و واقعیت‌های سینمای ایران از منظر فناوری، نسبت میان رشته‌ای سینما و علوم‌ انسانی نظیر الهیات ، فلسفه ، مردم‌شناسی ، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و همچنین ادبیات بومی در حوزه سینمای امید بخش و سینما و بسترهای نوین اقتصادی است.

شایان ذکر است به برترین آثار برگزیده علاوه‌بر تندیس و لوح تقدیر، مبلغ ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان اختصاص داده می‌شود و در صورت عدم احراز رتبه «برترین» در هرکدام از بخش‌ها، به آثار شایسته تقدیر ، لوح و ۵۰ درصد از مبلغ جایزه اعطا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار