رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

صفیه اصلانی، همسر زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد گفت: من خوشبخت‌ترین انسان هستم که توانستم بیست و چند سال در کنار ایشان زندگی کنم، از او و حرف‌هایش آرامش و نشاط زندگی و انگیزه بگیرم و تا فرصتی برای زندگی دارم برای مانایی خودم تلاش کنم. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره […]

صفیه اصلانی، همسر زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد گفت: من خوشبخت‌ترین انسان هستم که توانستم بیست و چند سال در کنار ایشان زندگی کنم، از او و حرف‌هایش آرامش و نشاط زندگی و انگیزه بگیرم و تا فرصتی برای زندگی دارم برای مانایی خودم تلاش کنم.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، صفیه اصلانی، همسر زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد، درباره این هنرمند فقید گفت: زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد، تحصیل کرده دانشکده صدا و سیما در رشته کارگردانی بود. زمانی که با او آشنا شدم فارغ‌التحصیل شده بود و به صداوسیمای تبریز برای ادامه کار منتقل شده بود. فیلمسازی را با فیلم کوتاه مستند و داستانی شروع کرد و آغاز آشنایی ما هم صداگذاری همین فیلم‌ها بود. گرچه در رشته دیگری تحصیل می‌کردم ولی بیشترین تاثیر را در روند فکری از او گرفتم و به این حرفه علاقه‌مند شدم. همیشه کنار او احساس آرامش داشتم و خط فکری او در مورد مسائل مختلف به من کمک می‌کرد که با دید بازتری به مسائل مختلف اجتماعی نگاه کنم.

وی با اشاره به نامه‌زنده یاد یوسفی‌نژاد به پسرش، افزود: از او در یکی از برنامه‌های زنده‌ای که حضور داشت پرسیده بودند تصور کنید که لحظه آخر زندگی شماست و چه توصیه‌ای برای عزیزترین‌های خود دارید. آخرین توصیه ایشان برای پارسا، فرزندمان بود که با جمله «به پارسای عزیزتر از جانم ..» شروع می‌شد. او در این نامه  به مانایی بعد از مرگ تاکید کرده بود که انسان با تلاش و فعالیت‌هایی که در طول زندگی انجام می‌دهد و آثاری که در زندگی بر جای می‌گذارد ماندگار خواهد شد.

 همسر زنده‌یاد یوسفی‌نژاد، ادامه داد: او در آن نامه، حافظ کبیر را مثال زده بود که توانسته آثاری از خود بجای بگذارد. آرزوی من این است ما هم این لیاقت را داشته باشیم که در این راه قدم برداریم و آثاری که همسر و استاد زندگی من، به من یاد داده را از لابه‌لای سکانس‌ها و پلان‌های آثارش از برکنم. در این آثار برای کسانی که عمیق به مسائل نگاه می‌کنند، انبوهی حرف وجود دارد و من خوشبخت‌ترین انسان هستم که توانستم بیست و چند سال در کنار ایشان زندگی کنم، از او و حرف‌هایش آرامش و نشاط زندگی و انگیزه بگیرم و تا فرصتی برای زندگی دارم برای مانایی خودم تلاش کنم.

اصلانی در پایان با اشاره به این که باید قدر هنرمندان را بیشتر بدانیم، یادآور شد: قدر کسانی را که اهل رسانه و گفتمان چند نفره هستند و صدا و نوشته‌هایشان مخاطبان زیادی دارد، باید بدانیم؛ در این آثار، هنرمندان را نباید فراموش کنیم چراکه همین موضوع برای افراد انگیزه‌ای می‌شود که در این دنیای ناپایدار این دغدغه را دارند که همه چیز رفتنی است؛ همین موضوع شاید یک ناامیدی محسوب شود. با بزرگ داشتن یاد هنرمندان مانند کاری که در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌های دیگر می شود، فعالیت افرادی که اهل علم و عمل بودند زنده نگه داشته می شود و به نسل‌های بعد نیز معرفی می شوند. بدین ترتیب نسل جدید هم انگیزه‌ای برای تلاش و فعالیت خواهد داشت؛ انگیزه زیستن به بشریت دادن، در بین این همه ناپایداری حرکت مثبتی تلقی می‌شود. از همه کسانی که در این راستا قدم‌های مثبت با دوربین، کلام و قلم خود انجام می‌دهند، سپاسگزارم.

در اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مراسم بزرگداشت زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد برگزار خواهد شد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار فردا دوشنبه ۲ آبان به کار خود پایان می‌دهد. 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار