رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
مدیرعامل فارابی در بازدید از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

تنوع ژانر در سینمای کوتاه برای سینمای حرفه‌ای امید بخش است

سیدمهدی جوادی در بازدید از پردیس برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران ابراز امیدواری کرد تاکید در فرآیند برگزاری این رویداد بر مقوله ژانر، کمک کند تا در سینمای بلند هم خلا حضور روایت‌های متنوع را برطرف کنیم. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سید مهدی جوادی […]

سیدمهدی جوادی در بازدید از پردیس برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران ابراز امیدواری کرد تاکید در فرآیند برگزاری این رویداد بر مقوله ژانر، کمک کند تا در سینمای بلند هم خلا حضور روایت‌های متنوع را برطرف کنیم.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی عصر روز جمعه ۲۹ مهرماه و در سومین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور در این رویداد ضمن تماشای فیلم‌های بخش مسابقه به دیدار و گفت‌وگو با فیلمسازان کوتاه پرداخت.
براساس این خبر؛ مدیرعامل فارابی درباره حال و هوای برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: امروز برای اکران سه فیلم از آثار جشنواره بخش مسابقه داستانی در سالن اکران حضور داشتم که خوشبختانه استقبال خوبی را هم از جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد هستیم و گواه آن سالن‌های شلوغ اکران و حال و هوای پر از انرژی و جنب‌وجوش در محل برگزاری جشنواره است. این حال و هوا من را هم به عنوان یک علاقه‌مند به سینمای کوتاه و کسی که مسیر ورود به سینمای حرفه‌ای را در این حوزه می‌دانم سر ذوق آورد.

وی افزود: فکر می‌کنم جشنواره فیلم کوتاه تهران به‌عنوان یکی از معتبرترین، قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های سینمایی کشور می‌تواند محل خوبی برای پرورش استعدادهای تازه سینمایی کشور باشد. با تاکید بر اینکه فیلم کوتاه به عنوان یک گونه مستقل و مهم در سینما دارای اهمیت بسزایی است اما نمی‌توانیم نقش آن را به عنوان مجرا و معبری کارآ و موثر برای ورود فیلم سازان به عرصه تولیدات بلند سینمایی نادیده بگیریم  و از این منظر اینجا در واقع محفل آینده‌سازان سینمای کشور است. از اینکه در جمع دوستان فیلم‌ساز سینمای کوتاه حضور پیدا کرده‌ام خوشحالم و امید دارم شاهد حضور استعدادهای درخشان همین دوستان در عرصه سینمای حرفه‌ای هم باشیم.

جوادی تأکید کرد: در  فیلم‌هایی که موفق شدم در جشنواره امسال ببینم، هم از ایده‌پردازی آثار لذت بردم و هم از ساختار آنها. به نظرم این آثار، فیلم‌های بسیار خوبی بودند که نوید این را می‌دهند که ما شاهد استعدادهای خوبی در نسل جدید علاقه‌مندان سینما خواهیم بود و امیدوارم تاکید دوستانم در فرآیند برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بر مقوله ژانر، به ما کمک کند تا در سینمای بلند هم خلا حضور روایت‌های متنوع را برطرف کنیم و شاهد حضور فیلمسازانی در ژانرهای مختلف باشیم.

گفتنی است سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی با همراهی مهدی آذرپندار در پایان بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره در دیداری صمیمانه با جمعی از فیلمسازان حاضر در این رویداد به گفت و گو نشستند.

امسال قرار است بنیاد سینمایی فارابی به پیشنهاد دبیر جشنواره سی و نهم در روز اختتامیه، اعتبارنامه تامین هزینه تولید فیلم سینمایی ۳ نفر از منتخبین جشنواره را اهدا کند.
سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۱ درحال برگزاری است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار