رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جشنواره فیلم مراکش از تیلدا سوینتون، رانویر سینگ، جیمز گری و فریدا بنلیازید تجلیل می‌کند. به نقل از ورایتی، ۴ شخصیت سینمایی در جشنواره فیلم مراکش ۲۰۲۲ تجلیل می‌شوند. تیلدا سوینتون بازیگر اسکاتلندی، جیمز گری فیلمساز آمریکایی، فریده بنلیازید کارگردان پیشگام سینمای مراکش و رانویر سینگ بازیگر بالیوودی، ۴ چهره‌ای هستند که امسال با دریافت جایزه ستاره طلایی جشنواره مراکش تجلیل می‌شوند. این جشنواره […]

جشنواره فیلم مراکش از تیلدا سوینتون، رانویر سینگ، جیمز گری و فریدا بنلیازید تجلیل می‌کند.

به نقل از ورایتی، ۴ شخصیت سینمایی در جشنواره فیلم مراکش ۲۰۲۲ تجلیل می‌شوند.

تیلدا سوینتون بازیگر اسکاتلندی، جیمز گری فیلمساز آمریکایی، فریده بنلیازید کارگردان پیشگام سینمای مراکش و رانویر سینگ بازیگر بالیوودی، ۴ چهره‌ای هستند که امسال با دریافت جایزه ستاره طلایی جشنواره مراکش تجلیل می‌شوند.

این جشنواره امسال میزبان نام‌های معروفی در رویدادهای پرسش و پاسخ خود است که جرمی آیرونز بازیگر بریتانیایی، جولی دلپی بازیگر و کارگردان فرانسوی فیلم‌هایی چون «پیش از طلوع»، اصغر فرهادی کارگردان مولف ایرانی، جولیا دوکورنو فیلمساز فرانسوی سازنده «تیتان»، جیم جارموش کارگردان مولف آمریکایی، مارینا فوآ بازیگر فرانسوی، روبن اوستلوند کارگردان سوئدی سازنده «مثلث غم»، لئوس کاراکس فیلمساز فرانسوی سازنده «آنت» و گابریل یارِد آهنگساز فرانسوی–لبنانی را دربرمی‌گیرد.

سینگ بازیگر بالیوودی از اینکه هنرش در قاره آفریقا مورد توجه واقع شده ابراز خوشوقتی کرد و گفت این نشان دهنده این است که کار من مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را درنوردیده است.

سوینتون هم که یک دوره داور این جشنواره بود از حضور دوباره در مراکش و در جمع همراهانی که عاشق دنیای سینما هستند سپاسگزاری کرد.

گری که هم‌زمان فیلم «زمان آرماگدون» وی در جشنواره ارایه می‌شود از این فیلم به عنوان فیلمی شخصی که بازتاب دهنده نه تنها جنبه‌های خاصی از دوران جوانی‌اش است بلکه نابرابری‌های جهان امروز را منعکس می‌کند، یاد و به نمایش آن در این جشنواره افتخار کرد.

بنلیازید فیلمساز مراکشی هم از اینکه چهره‌های برجسته و باسواد از دنیای هنر امروز با این جشنواره در کشورش گرد می‌آیند ابراز خوشحالی کرد و افزود پس از عضویت در هیات داوران اولین دوره این جشنواره، دریافت جایزه‌ای از آن برایش افتخار بزرگی است.

پاندمی کرونا موجب لغو دوره‌های ۲۰۲۰ و۲۰۲۱ این جشنواره شده بود و امسال پس از دو سال وقفه، این جشنواره با همه توان در صدد هر چه پربار کردن برنامه‌هایش است.

هیات داوران این دوره جشنواره مراکش نیز با حضور چهره‌های برجسته به ریاست پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی به انتخاب برترین‌های جشنواره می‌پردازند. اسکار آیزاک بازیگر آمریکایی، ونسا کربی بازیگر انگلیسی، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی، جاستین کروزل کارگردان استرالیایی، سوزانه بیر کارگردان دانمارکی، نادین لبکی بازیگر و کارگردان لبنانی، دیان کروگر بازیگر آلمانی و لیلا مارکچی کارگردان مراکشی گروه داوران را تشکیل می‌دهند.

امسال نوزدهمین دوره جشنواره مراکش از ۱۱ تا ۱۹ نوامبر برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار