رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

رادیو صبا در برنامه زندگی خصوصی مشاهیر به معرفی حمزه اصفهانی می پردازد به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه فرهنگی «زندگی خصوصی مشاهیر» در قالب نمایش با شعار «با مشاهیر هم شوخی!» همراه مخاطبان می شود. این برنامه با رویکرد معرفی مشاهیر ایرانی با زبان طنز به شوخی با […]

رادیو صبا در برنامه زندگی خصوصی مشاهیر به معرفی حمزه اصفهانی می پردازد

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه فرهنگی «زندگی خصوصی مشاهیر» در قالب نمایش با شعار «با مشاهیر هم شوخی!» همراه مخاطبان می شود.
این برنامه با رویکرد معرفی مشاهیر ایرانی با زبان طنز به شوخی با زندگی خصوصی مشاهیر ایران زمین می پردازد و از دریچه ای تازه به آن نگاه می‌کند.
«زندگی خصوصی مشاهیر» روز چهارشنبه ۱۸ آبان با موضوع زندگی نامه حمزه اصفهانی همراه مخاطبان می شود.

ابوعبدالله حمزه بن حسن اصفهانی ادیب، لغوی و مورخ ایرانی بود که احتمالاً در سال ۲۸۰ هجری قمری در اصفهان متولد شد و بین سال‌های ۳۵۰ تا ۳۶۰ ه‍جری قمری درگذشت.

به گفتهٔ میتوخ آلمانی شمار تألیفات او به ۱۲ جلد می‌رسد و بیش‌تر کتاب‌های او در زمینهٔ نحو و لغت و ادب عربی بوده‌است. از این جز کتاب‌های التنبیه علی حدوث التصحیف، مجموعهٔ امثال یا کتاب الامثال علی افعل، شرح اخبار ابی نواس، سنی ملوک الارض و الانبیا باقی‌مانده‌است.

«زندگی خصوصی مشاهیر» از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۶:۱۵ تقدیم شنوندگان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار