رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
خزاعی در دیدار با استاندار بوشهر:

مسئولان با زبان سینما به معرفی ظرفیت استانها بپردازند

محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی صبح امروز در سفر یک روزه خود به استان بوشهر، با استاندار این استان دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ رئیس سازمان سینمایی پس از بازدید از سالن‌های سینمایی و مراکز آموزشی استان به […]

محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی صبح امروز در سفر یک روزه خود به استان بوشهر، با استاندار این استان دیدار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ رئیس سازمان سینمایی پس از بازدید از سالن‌های سینمایی و مراکز آموزشی استان به دیدار احمد محمدی زاده استاندار بوشهر رفت و در جلسه‌ای به بررسی مسائل فرهنگی و سینمایی استان پرداخت.

بر پایه این خبر، محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی و استان‌های سازمان سینمایی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، رییس سازمان سینمایی را در این سفر همراهی کردند.

محمد خزاعی در دیدار با استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان پاره تن ایران عزیز دارای ویژگی‌های خاص و منحصربفرد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی است. استان بوشهر تاریخ و مردمانی نام آشنا و اصیل در حوزه‌های مختلف دارد، اما متاسفانه این استان در حوزه سینما برغم برخورداری از ظرفیت‌های مستعد و نیروی انسانی خوب، شرایط مطلوبی به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی در حال حاضر ندارد.

وی ادامه داد: استان بوشهر بنا به شرایط عمومی و ظرفیت‌های خوب استانی و در عین حال، کمبود سالن سینما، در اولویت سازمان سینمایی قرار دارد.

رئیس سازمان سینمایی، فرهنگ را عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: با توجه به سیر تحولات در دنیای امروز و ضرورت‌های ملی و بین‌المللی ما هر چه جلوتر می‌رویم به چالش‌ها و نیازهای جدی‌تر در این عرصه می‌رسیم.

خزاعی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا «در افق ۱۴۰۴» با مشارکت بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر فاقد سینما را صاحب سینما شوند، تصریح کرد: ورود بخش‌های خصوصی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها، توسعه زیرساخت، تسهیل شرایط برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی استان‌ها، رونق و ارتقای رویدادهای سینمایی و ساختارهای آموزشی استانی و شناسایی استعدادهای جدید از الزامات توسعه ملی حوزه فرهنگ و هنر است. سینما می‌تواند به کمک توسعه و پیشرفت استان‌ها بیاید.

وی اضافه کرد: می‌توان با زبان سینما تصویر زیباتر و متفاوتی از استان‌ها بویژه، استان بوشهر با همه تنوع، زیبایی، رنگارنگی فرهنگی و تمایزات بومی در اذهان ملی و بین‌المللی ایجاد کنیم.

معاون وزیر با اشاره به فضای پرتحرک فرهنگی و تبلیغاتی کشورهای منطقه گفت: نباید روحیه انفعالی نسبت به تحرکات جدی فرهنگی و سینمایی منطقه داشته باشیم و خوشبختانه استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی برای رشد و رقابت سینمایی و فرهنگی دارد.

خزاعی با بیان اینکه سینما می‌تواند در حل مشکلات کشور راهگشا و تاثیرگذار باشد اظهار کرد: هنوز بسیاری از مدیران شناخت دقیقی از کارکردهای متنوع سینما ندارند. امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه و هم‌افزایی گسترده‌تر بتوانیم تغییراتی در حوزه سینمای استان‌ها ایجاد کنیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به ضرورت پیشگیری از پدیده مهاجرت هنرمندان به تهران و با اشاره به سیاست‌های دولت مردمی در راستای گسترش عدالت فرهنگی، بوشهر را استانی با پیشینه درخشان و پرافتخار در تاریخ قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: مسئولان از سینما در معرفی ظرفیت استان‌ها استفاده کنند. سینما یک رسانه استراتژیک است. تصویرسازی اهمیت ویژه‌ای در دوران معاصر دارد و ابزار قدرتمندی در معادلات و مناسبات فرهنگی و اجتماعی دنیاست.

وی با بیان اینکه سینما می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و در تربیت نسل‌های جدید نقش آفرین باشد یادآور شد: رهبری انقلاب هم نگاه ویژه‌ای به سینما دارند و از آن به عنوان کلید پیشرفت و توسعه یاد می‌کنند.

خزاعی با اشاره به اینکه سینما در نزدیکی ملت‌ها نقش مهم ‌و موثری دارد اظهار امیدواری کرد این سفر به توسعه سینما، تولید و تجهیزات مراکز آموزشی و زیرساختی استان بوشهر منجر شود.

رییس سازمان سینمایی در پایان تاکید کرد: در جنگ رسانه ای امروز بدون تردید، سینما ابزاری نقش افرین است.

**استاندار بوشهر: استانداری بوشهر از سرمایه‌گذار خصوصی برای ساخت مجتمع‌های سینمایی استقبال می‌کند

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: نگاه استانداری به حضور بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه مجتمع‌های سینمایی مثبت است و از آنها حمیات می‌کنیم.

وی یادآور شد: بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های خود به محاسبه نفع خود می‌پردازد و در صورتی که از سودآوری این اقدام اطمینان نداشته باشد سرمایه‌گذاری نمی‌کند، بنابراین باید از این بخش با اعطای زمین و تسهیلات حمایت و شرایطی فراهم کرد که زمینه برای ورود سرمایه‌ها به این بخش مهیا باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از سالن‌های سینما در استان بوشهر از مدار بهره‌برداری خارج شده است، پیشنهاد کرد: این استان ظرفیت خوبی در سالن‌های پلاتو و آمفی‌تئاتر با ظرفیت‌های ۵۰۰ نفری دارد، که می‌توان برای پخش فیلم از آنها استفاده کرد.

وی اذعان کرد: استان بوشهر در زمان حاضر از نظر زیرساخت‌های فرهنگی وضعت مناسبی ندارد و در بهره برداری از زیر ساخت‌ها نیز با ضعف‌هایی روبرو است که بخشی از این آسیب‌ها اقتضای مدیریت دولتی در بخش فرهنگ است.

محمدی‌زاده گفت: وجود صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر و فعالیت بیش از ۸۰ هزار نیروی کار فعال از سراسر کشور در این صنایع، استان بوشهر را به ایرانی کوچک تبدیل کرده و آن جایگاه ممتازی در بعد فرهنگی به آن بخشیده است.

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر تعاملات بالای فرهنگی با پنج کشور کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی دارد و تاثیرگذاری و تاثیر پذیری فرهنگی در این زمینه داشته است.

محمدی‌زاده گفت: اکنون حدود ۲ هزار شناور از این استان به طور مداوم از بوشهر به این کشورها تردد دارند، برخی از مردم بوشهری‌ها در این کشورها ساکن شده یا پذیرای تبعه‌های این کشورها هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار