رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

استودیو جیبلی ژاپن که از استودیوهای برتر انیمیشن جهان است یک همکاری جدید با لوکاس فیلم خواهد داشت. به نقل از یاهو نیوز، از زمان تاسیس استودیو جیبلی در سال ۱۹۸۵، این استودیو به عنوان یکی از استودیوهای برتر انیمیشن ژاپن و جهان مطرح بوده و با مجموعه‌ای از آثار خیره‌کننده خود که مخاطبان دنیا […]

استودیو جیبلی ژاپن که از استودیوهای برتر انیمیشن جهان است یک همکاری جدید با لوکاس فیلم خواهد داشت.

به نقل از یاهو نیوز، از زمان تاسیس استودیو جیبلی در سال ۱۹۸۵، این استودیو به عنوان یکی از استودیوهای برتر انیمیشن ژاپن و جهان مطرح بوده و با مجموعه‌ای از آثار خیره‌کننده خود که مخاطبان دنیا را با فانتزی‌های نفس‌گیر آشنا کرد، شناخته می‌شود.

حالا استودیویی که میازاکی ساخته است می‌خواهد وسعت خود را فراتر ببرد و با انتشار یک ویدیوی جدید در توییتر خود، اعلام کرده پروژه انیمیشن «جنگ ستارگان» را ممکن است در افق کار خود داشته باشد.

در این ویدیو لوگوی لوکاس فیلم نشان داده شده و هر چند «جنگ ستارگان» تنها پروژه‌ای نیست که زیر چتر لوکاس فیلم جای دارد، می‌توان گفت شاید «ایندیانا جونز» یا «ویلو» مورد نظر این استودیو باشد.

نه لوکاس فیلم و نه جیبلی هنوز اظهار نظر بیشتری نکرده‌اند، اما تماشای انیمیشنی از یک مجموعه بزرگ، می‌تواند فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان فراهم آورد.

در همین حال ورایتی خبر داد حاصل همکاری لوکاس‌فیلم و استودیو جیبلی انیمیشنی کوتاه با ۲ شخصیت از «جنگ ستارگان» و انیمه معروف «شهر اشباح» است و شخصیت «گروگو» از «جنگ ستارگان» و خرگوش‌های خاکستری از انیمیشن «شهر اشباح» برنده اسکار را در کنار هم قرار می‌دهد.

این انیمیشن کوتاه که با دست طراحی شده «ذن: گروگو و داست بانیز» نام دارد و از امروز (۱۲ نوامبر) در سامانه نمایش آنلاین دیزنی پلاس اکران می‌شود.

در عین حال لوکاس فیلم با دنیای انیمه بیگانه نیست و سال پیش با کمک چندین مرکز انیمیشن ژاپنی، اپیزودهایی از «جنگ ستارگان: ویژنز» که به صورت گلچین در دیزنی پلاس منتشر شد، تولید شد. به صورت رسمی ساخت قسمت دوم «ویژنز» نیز سفارش داده شده است. لوکاس فیلم همچنین تایید کرده در فصل جدید انیمیشن‌هایی از سایر نقاط جهان از جمله اسپانیا، شیلی، فرانسه و آفریقای جنوبی را برای نمایش خواهد داشت.

هایائو میازاکی با همکاری ایسائو تاکاهاتا و توشیو سوزوکی استودیو جیبلی را تأسیس کرد. اولین اکران آنها، «قلعه‌ای در آسمان» ساخته میازاکی سال ۱۹۸۶ به سینماها راه یافت و بلافاصله بدل به پدیده‌ای فرهنگی شد. طی چند سال بعد، استودیو آثار کلاسیک دیگری را یکی پس از دیگری منتشر کرد که «همسایه من توتورو»، «سرویس دلیوری کیکی»، «شاهزاده مونونوکی» و «پونیو» از جمله آنها هستند. «شهر اشباح» نیز سال ۲۰۰۳ اسکار بهترین انیمیشن سال را از آن خود کرد.

میازاکی ۸۱ ساله اکنون در حال ساخت «چطوری زندگی می‌کنی؟» است که می‌گوید آخرین فیلمش برای این استودیو خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار