رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ انوشیروان نوروزی، لیسانس مکانیک و رییس هیت مدیره شرکت دانش‌بنیان گفت: الکترونیک اکنون به یکی از بخش‌های مهم زندگی همه انسان‌ها تبدیل شده است؛ مدارهای الکترونیک داخل کشور به دو صورت دیپ یا اس‌ام‌دی تولید می‌شوند. زمانی که مداری به صورت دیپ تولید می‌شود ما […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ انوشیروان نوروزی، لیسانس مکانیک و رییس هیت مدیره شرکت دانش‌بنیان گفت: الکترونیک اکنون به یکی از بخش‌های مهم زندگی همه انسان‌ها تبدیل شده است؛ مدارهای الکترونیک داخل کشور به دو صورت دیپ یا اس‌ام‌دی تولید می‌شوند. زمانی که مداری به صورت دیپ تولید می‌شود ما باید با استفاده از مایع فلکس مخصوص لهیم‌کاری ۱۰۰ المان را صورت دهیم.

نوروزی اظهار کرد: مایع فلکس دارای اهمیت بالا، تاریخ انقضای کم و شرایط سخت برای واردات است. به همین دلیل من و همکارانم تصمیم گرفتیم این مایع را در داخل کشور تولید کنیم تا به یکی از اساسی‌ترین نیازهای بخش الکترونیک پاسخ داده باشیم.

وی افزود: ما در ابتدا سنسورهای الکترونیک را تولید می‌کردیم اما به دلیل آن که نیاز به فلکس داشتیم تصمیم گرفتیم آن‌ را هم تولید کنیم و از آنجایی که هزینه تولید آن نصف هزینه وارداتش است ما این کار را ادامه دادیم. ما همچنین محصولات دیگری را نیز به تولید می‌رسانیم و اکنون نوعی جی‌پی‌اس را به مرحله تولید رسانده‌ایم که می‌تواند در بخش‌های خاص نیز پاسخگو باشد و سیگنال ارسال کند.

او ادامه داد: این جی‌پی‌اس دقت بسیار بالایی دارد و حتی افرادی که آلزایمر دارند می‌توانند آن را به همراه خود ببرند تا در صورت گم کردن مسیر به راحتی توسط آشنایان پیدا شوند. این سیستم حتی برای یافتن خودروها بسیار می‌تواند تاثیرگذار باید چرا که به سرعت و دقت بالا اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. متاسفانه قطعات الکترونیک از کشورهای خارجی وارد می‌شوند اما مدارها، طراحی‌ها و برنامه‌نویسی‌های آن‌ها توسط ایرانیان انجام می‌شوند.

رییس هیت مدیره شرکت دانش‌بنیان گفت: ما برای آزمایش سیستم‌های جی‌پی‌اسی خود در کشور آلمان نیز مرکز مخابرات اجاره کرده‌ایم تا بتوانیم سیگنال‌هایی را برای این جی‌پی‌اس استفاده کنیم. متاسفانه جی‌پی‌اس‌های موجود در بازار امروزی ایران هیچ کدوم توانایی ردیابی در خانه و زیرزمین را ندارند. سیستم ما با دقت بالا مسیریابی می‌کند و تنها دو و نیم متر احتمال خطا دارد.

نوروزی اظهار کرد: ما در نظر داریم در آینده خمیرهای مخصوص سیستم اس‌ام‌وی را تولید کنیم و از حالت وارداتی آن را خارج کنیم. این خمیر تنها ۶ ماه انقضا دارد و به همین دلیل نگهداری آن می‌تواند بسیار دشوار باشد.

برنامه صبحگاهی “صبح پارسی” که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی علیرضا نظارت از شبکه جام جم پخش می شود، امروز با موضوع کارآفرینی در حوزه الکترونیک بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ محمدامین نبی‌اللهی و آلاء خامه‌یار با انوشیروان نوروزی، لیسانس مکانیک و رییس هیت مدیره شرکت دانش‌بنیان به گفت و گو نشستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار