رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ حسن فدایی، کارشناس حقوق گفت: در ماده هشت قانون تسهیل ازدواج آمده «دولت موظف است طرح جامع آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج مشتمل بر برنامه‌های: مشاوره برای همسریابی، تشکیل خانواده، آماده سازی زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک، آشنایی با حقوق خانوادگی […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ حسن فدایی، کارشناس حقوق گفت: در ماده هشت قانون تسهیل ازدواج آمده «دولت موظف است طرح جامع آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج مشتمل بر برنامه‌های: مشاوره برای همسریابی، تشکیل خانواده، آماده سازی زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک، آشنایی با حقوق خانوادگی و اخلاق همسر داری و آمادگی برای داشتن فرزند را تهیه و ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون به مجلس ارائه دهد.»

فدایی ادامه داد: مشاوره همسریابی باید جدی گرفته شود چرا که روش‌های قدیمی برای نسل جدید جواب نمی‌دهد و افراد باید با آشنایی بیشتر و درک بالاتر به زندگی مشترک راه پیدا کنند.

وی افزود: جوانان باید بتوانند از دوره‌های آموزش آماده‌سازی برای زندگی مشترک را بگذرانند چرا که جوانان باید بتوانند پس از ازدواج زندگی خود را مدیریت کنند. آن‌ها باید یاد بگیرند آستانه تحمل بالایی داشته باشند و منش بزرگی را ارائه دهند. خودشناسی نیز برای زوجین از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باعث می‌شود نسبت به نیازهای خود آگاه باشند و این اطلاعات را در اختیار همسر خود قرار دهند.

او اظهار کرد: بسیاری از افراد برای انجام سرمایه‌گذاری بارها پیش کارشناسان می‌روند و تحقیقات صورت می‌دهند اما در مسئله ازدواج این دقت را ندارند با وجود آن که همسر در دنیا و آخرت چیزی است که بیشترین زمان در زندگی افراد می‌گذراند. در نتیجه بهتر است افراد برای انتخاب همسر خود پیش متخصص بروند.

کارشناس حقوق گفت: اخلاق همسرداری در زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد و افراد باید بدانند چگونه با همسر خود ارتباط برقرار کنند و با او مهربان باشند. همچنین زوجین باید پیش از ازدواج درباره نگاهشان نسبت به فرزندداری به توافق برسند که در آینده به مشکل نخورند؛ آن‌ها با این کار می‌توانند روش صحیح فرزندداری را برای خود پیدا کنند.

فدایی اظهار داشت: ماده ۸ طرح تسهیل ازدواج اشاره می‌کند که این طرح باید تا ۳ ماه پس از تصویب اجرا شود‌؛ یعنی دولت می‌بایست در سال ۸۴ پیشرفت در این طرح را به مجلس ارائه می‌داد. رهبر جمهوری اسلامی ایران در این جهت بسیار توصیه کردند و پیشنهادات بسیار دادند.

وی ادامه داد: در ماده ۹ آمده: «دولت مکلف است متاهلین واجد شرایط را در اولویت دسترسی به فرصت‌های شغلی، وام اشتغال و وام مسکن قرار دهد». رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه خود برای این طرح نیز توصیه‌های بسیاری کردند و فرمودند با حمایت از زوجین، تلاق باید کاهش پیدا کند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار