رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

نجم‌الدین شریعتی از نمایش «جهان بانو» یاد کرد که در فرم و محتوا طراحی ویژه‌ای داشته و سراغ قصه‌های پیامبران رفته است. نجم‌الدین شریعتی مجری تلویزیون با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران نمایش میدانی «جهان بانو» گفت: به کارگردان این اثر، بازیگر و عوامل صمیمانه خسته نباشید می‌گویم. این نمایش یک روایت بود و سیر […]

نجم‌الدین شریعتی از نمایش «جهان بانو» یاد کرد که در فرم و محتوا طراحی ویژه‌ای داشته و سراغ قصه‌های پیامبران رفته است.

نجم‌الدین شریعتی مجری تلویزیون با قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران نمایش میدانی «جهان بانو» گفت: به کارگردان این اثر، بازیگر و عوامل صمیمانه خسته نباشید می‌گویم. این نمایش یک روایت بود و سیر تاریخ و زنان اسوه را به نمایش گذاشته بود، بانوانی که در طول تاریخ الگو و تاریخ ساز و در واقع انسان ساز بودند و تمدنی را رهبری کردند.

وی با تماشای نمایش میدانی «جهان بانو» بیان کرد: «جهان بانو» یک نمایش باشکوه بود و بهتر است این نمایش به صورت جمعی و خانوادگی دیده شود.

مجری برنامه «سمت خدا» اضافه کرد: این نگاه تمدنی به جریان پوشش و نگاه تمدنی و این نگرش به زن‌های تاریخ ساز به نظرم ارزشمند است و از نگاه من این اثری بود که می‌توان ساعت‌ها در خصوص آن به تحلیل و بررسی پرداخت، علی رغم مختصر بودن طول نمایش و گنجاندن مفاهیم بسیار زیاد بسیار عمیق بود و امیدوارم که تمام خانواده‌ها از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به فرم و روایت نمایش اظهار کرد: از نظر فرم به نظرم شکوه و تنوع در بخش‌های مختلفش جزء نقاط قوت نمایش بود، از نظر محتوا استناد به آیه‌های قرآن بسیار پررنگ بود. حتی فکر می‌کنم اگر قرار بود این نمایش به نوعی پاورقی داشته باشد، تمام آیات قرآن نمایان می‌شد.

شریعتی تصریح کرد: بخش قصه‌های قرآنی و بخش دفاع مقدس نمایش هم خیلی به نظرم خوب طراحی شده بود، جلوه‌های ویژه و در واقع انفجارهایی که در آنجا وجود داشت بسیار خوب توجه مخاطب را جلب می‌کرد.

وی با تاکید بر لزوم حضور نوجوانان در این نمایش گفت: قصه انبیاء از آنجایی که به تازگی خودم بر روی این موضوع کار کرده‌ام را بسیار دوست داشتم. قصه حضرت هاجر، قصه حضرت مریم، حضرت موسی و آسیه از این حیث جالب توجه بود.

شریعتی در خصوص تاثیرگذار ترین بخش‌های نمایش نیز یادآور شد: در بخشی از این نمایش، نشان دادن غربت و ظلم به حضرت زهرا (س) و نشان دادن ایثار مادران و پرستاران در دوران کرونا بسیار تاثیرگذار بود و حالم را تغییر داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار