به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، کارگردان و تهیه‌کننده مستند «یک قایق روی دریا» که متقاضی حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» است، درباره این مستند گفت: سال گذشته فیلمی دیدم که یک معلم برای رسیدن به کلاس درس خود از مسیر سخت و دشوار و از یک دریاچه عبور می‌کند تا به چهار دانش‌آموز دختر خود برسد.
او ادامه داد: از آن‌جایی که من هم مانند هر مستندساز دیگری که با یک موضوع این چنینی و قابل پرداخت مواجه می‌شود و تصمیم به ساخت آن می‌گیرد، تلاش کردم تا این  معلم را پیدا کنم چراکه وظیفه خود می‌دانم با دوربینی که در دست دارم، این ایثار و فداکاری را به تصویر بکشم و ثبت کنم.
این مستندساز درباره این معلم بیان کرد: نکته جالب درباره این معلم این است که تنها چهار دانش‌آموز دختر را در یک کانکس تحت آموزش خود دارد و هر روز برای آموزش به آن‌ها از این مسیر سخت و از این دریاچه عبور می‌کند. این فیلم اثری‌ست که هر مخاطبی که آن را تماشا کند، هرچند که شاهد کمبودها و مشکلات است اما در انتها با حال خوب این مستند را به پایان می‌رساند.
او افزود: این مستند در منطقه بازفت، شهرستان کوهرنگ و در استان چهارمحال و بختیاری فیلمبرداری شده است. از آن‌جایی که تمام کارهای این فیلم را به تنهایی انجام داده‌ام، ابتدا تا انتهای ساخت این مستند دو هفته زمان برد. باید بگویم به نوعی این مستند تجربه‌ای برای این مساله بود که با یک گروه بسیار کوچک و با تجهیزات محدود نیز می‌توان اثری تولید کرد.
این فیلمساز درباره جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: در تمام این پانزده دوره‌ای که این جشنواره برگزار شده، تلاش کرده در تمام بخش‌ها تاثیرگذار باشد و درصدد ارتقای سینمای مستند حرکت کند اما درنهایت من فکر می‌کنم رسالت سینمای مستند نشان دادن مشکلات و آسیب‌های جامعه در فضایی دور از محدودیت‌ها است و امیدوارم «سیناحقیقت» فضای بیشتری را در اختیار این فیلم‌ها و فیلمسازان قرار دهد.
قلی‌پور دشتکی در پایان تاکید کرد: اگر قرار بر این باشد که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم باید دست مستندسازان را در انتخاب موضوع و ساخت آن باز بگذاریم و همچنین با سرمایه‌گذاری بر آثارشان حمایت کافی را از آن‌ها داشته باشیم.