رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ حسن موسوی، عضو کمیته تخصصی بازتوانی روانی اجتماعی پس از بلایا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: در هر بحرانی اتفاقات ناگواری صورت می‌دهد که بر روی روان اجتماعی تاثیر منفی می‌گذارد؛ تجربه نشان داده که پس از امداد و نشان و پاسخ اولیه ما […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ حسن موسوی، عضو کمیته تخصصی بازتوانی روانی اجتماعی پس از بلایا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: در هر بحرانی اتفاقات ناگواری صورت می‌دهد که بر روی روان اجتماعی تاثیر منفی می‌گذارد؛ تجربه نشان داده که پس از امداد و نشان و پاسخ اولیه ما در ایران مراحل بعدی را دیگر بسیار جدی نمی‌گیریم در حالی که آثار روانی پس از حوادث بسیار بالا است. خوشبختانه طی سال‌های گذشته حساسیت چنین موضوعی افزایش یافته و اسناد مهمی در رابطه با مدیریت بحران و بازتوانی روانی تصویب شده‌اند.

موسوی ادامه داد: شهرداری تهران به واسطه مسئولیتی که در مدیریت بحران شهر دارد به درستی کمیته تخصصی بازتوانی روانی اجتماعی پس از بلایا را تشکیل داد؛ این کمیته کارهایی مانند هماهنگی بین سازمانی در حوزه روانی اجتماعی، تهیه بانک اطلاعاتی خدمات و برنامه‌های روانی اجتماعی با کمک بازگشت مردم به زندگی عادی و آموزش نیروی انسانی را انجام می‌دهد.

وی افزود: هرچقدر این کمیته فعالیت‌های خود را جدی‌تر انجام دهد ما آمادگی بیشتری در مواقع بحران پیدا می‌کنیم. زمانی که بحران صورت می‌گیرد انسان‌ها در شرایط نمی‌توانند به طور کامل آسیب‌های روحی و روانی را احساس کنند و پس از مدتی این احساسات خود را نشان می‌دهند و افراد آسیب دیده دچار مشکل می‌شوند. برنامه‌های بازتوانی روانی باعث می‌شود افراد آسیب دیده احساس توانمندی و کارآمدی داشته باشند و با تغییر شرایط کنار بی‌آیند.

او اظهار کرد: همه سازمان‌های تحت نظر کمیته نیروهای مرتبط برای مدیریت بحران و بازتوانی روانی را گروه خود را دارند که در شرایط خاص اعزام می‌شوند و خدمت‌رسانی لازم را صورت می‌دهند.

عضو کمیته تخصصی بازتوانی روانی اجتماعی پس از بلایا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: افرادی که به دلیل حوادث پیش آمده آسیب روحی دیده‌اند باید ابتدا موفق شوند تا مشکل پیش آمده را بپذیرند و واقعیت را درک کنند؛ تا زمانی که فرد نتواند حقیقت را بپذیرد نمی‌تواند قدم‌های بعدی پیشرفت را طی کند. همچنین افراد آسیب دیده باید از بدبینی خودداری کنند و انرژی خود را صرف چنین چیزی نکنند.

موسوی ادامه داد: توصیه می‌شود انسان‌های آسیب دیده در جهت بهبود محیط اطراف خود اقدام کنند تا روحیه بهتری را کسب کنند. افراد باید آگاهی فردی نسبت به خود را بالا ببرند تا از نیازهای خود مانند داروهای مصرفی که برایشان تجویز شده آگاه باشند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار