رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ حسن فدایی، کارشناس حقوق گفت: ما بر این باور هستیم که حضرت زینب (س) پرورش یافته تربیت یافته ابا و اجداد فوق‌العاده‌اش بود؛ ایشان در زندگی خود روایات و جملاتی را از اجداد خود شنیده بودند که در انتخاب همسر به ایشان مسیر درستی را نشان […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ حسن فدایی، کارشناس حقوق گفت: ما بر این باور هستیم که حضرت زینب (س) پرورش یافته تربیت یافته ابا و اجداد فوق‌العاده‌اش بود؛ ایشان در زندگی خود روایات و جملاتی را از اجداد خود شنیده بودند که در انتخاب همسر به ایشان مسیر درستی را نشان می‌داد.

فدایی ادامه داد: برای مثال در احادیث به خوش اخلاقی و امانت داری همسر بسیار اشاره شده و ما شاهد آن هستیم که حضرت زینب (س) همسری را انتخاب کردند که به امانت داری و اخلاق خوب شهرت داشت.

وی افزود: حضرت زینب (س) از آن جایی که ملاک‌ها و معیارهای زندگی حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را در عبدالله بن جعفر طیار دیدند در انتخاب او درنگ نکردند. خوش اخلاقی، ایمان و برابری ویژگی‌هایی از مومن هستند که معیارهای خوب دیگر را زیر سایه خود نگه می‌دارد.

او اظهار داشت: ما در روایت داریم که اگر شما برای شمایل یا اموال کسی به سمت او بروید با مشکل مواجه خواهید شد اما اگر با معیارهای خداوند زوج خود را انتخاب کنید پروردگار وکیل زندگی شما می‌شود. افراد اگر از اولگوی‌های اسلامی و قرآنی استفاده کنند و معیارهای آن را در نظر بگیرند می‌توانند تشریفات را اضافی را کنار بگذارند و زوج مناسب خود را انتخاب کنند.

کارشناس حقوق گفت: حضرت زینب (س) از بعد مادی زندگی فاصله گرفتند و به ویژگی‌های شخصیتی مانند امانت‌داری، بخشندگی، مومنی و صبوری عبدالله بن جعفر طیار دقت کردند. عبدالله بن جعفر طیار همواره با حضرت زینب (س) بودند و این مسئله را همواره ثابت کردند.

فدایی اظهار کرد: عبدالله بن جعفر طیار زمانی که حضرت زینب (س) خواستند تا به صحرای کربلا بروند تصمیم ایشان را درک کردند و با وجود تمام خطرات آن را پذیرفتند چرا که حضرت زینب (س) با این کار رسالت خود را تکمیل می‌کردند و اهداف و فلسفه کربلا را به گوش جهانیان می‌رساندند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار