به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، همایون رضائی‌زاده، مستندساز، درباره موضوع مستند «این پایان راه نیست» که متقاضی حضور در شانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شده است گفت: این فیلم روایتگر زحمات و تلاش دو معلم مناطق عشایری و دور افتاده گیلان است که راه زیاد و سختی را هر روزه برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنند و فداکاری‌های عاشقانه‌ای که در مسیر آموزش به دانش‌آموزان متحمل می‌شوند را به تصویر می‌کشد.
وی بابیان اینکه  فیلمبرداری این اثر ۳۴ دقیقه‌ای در زمان شیوع ویروس کرونا صورت گرفت افزود: درواقع این ویروس دست‌مایه‌ای برای مستند کردن زحمات، رنج‌ها و از خودگذشتگی‌های معلمانی شد که در کنار سایر خدماتی که به دانش آموزان داشته‌اند، کرونا را پایان راه شان و جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط در تلاش هستند تا کلاس‌های درس را در فضای باز به دلیل نبود امکانات زیرساختی مانند نبود اینترنت و گوشی همراه تداوم داده و برگزار کنند. بازخورد و روایت دانش آموزان از معلمانشان نیز در نوع خود جذاب است.
رضایی‌زاده که این مستند چهارمین فیلم تولیدی اش محسوب می‌شود همچنین تصریح کرد: این مستند در زمان تولید مورد حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و نیز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گرفت. در واقع کار تولید این اثر مستند سال گذشته به پایان رسید و ما متقاضی حضور در پانزدهمین دوره از جشنواره «سینماحقیقت» بودیم اما از آن جا که الله‌کرم رضایی‌زاده که کار تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد، سال گذشته یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره بود، طبق قوانین جشنواره، اثر از حضور جشنواره بازماند تا امسال و در شانزدهمین دوره از جشنواره برای حضور اثر در این رویداد متقاضی شویم.
وی درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» گفت: قطعا می‌توان گفت که «سینماحقیقت» یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی در کشور و مهم‌ترین جشنواره داخلی در حوزه مستند است. این رویداد سینمایی بهترین بستر برای دیده شدن آثار مستند به حساب می‌آید و محفلی است که همه فعالان حوزه مستند را دور هم جمع می‌کند.
رضایی‌زاده ادامه داد: «سینماحقیقت» در عرصه بین‌المللی نیز رویدادی مهم و شناخته شده است. برای مثال وقتی با یک سرچ ساده درباره جشنواره‌های مهم حوزه مستند در سراسر دنیا با نام «سینماحقیقت» رو‌به‌رو می‌شویم، موفقیت جشنواره در برندسازی و شناخته شدنش را درمی‌یابیم و شرکت فیلمسازانی از سایر نقاط جهان مبین این نکته است.