رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی از جشنواره «آکولید» آمریکا و بهترین تهیه‌کنندگی از جشنواره «یوروشورتس» لهستان شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر […]

فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی از جشنواره «آکولید» آمریکا و بهترین تهیه‌کنندگی از جشنواره «یوروشورتس» لهستان شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر مشهد و محمدرضا محمدی، موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی از بیستمین دوره جشنواره «آکولید» آمریکا و جایزه Marcin Stachurskiego بهترین تهیه‌کننده جوان دوره سی و یکم «یوروشورتس»، از صندوق مالی موسسه هنر فیلم لهستان، به ارزش ۱۰۰۰ PLN شد. «رویا» در ادامه حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی، طبق اعلام سایت جشنواره «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود»، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه و بهترین صدا از چهارمین دوره این رویداد است. این فیلم در بخش رقابتی بیستمین دوره «جشنواره کاتماندو» نپال نیز حضور خواهد داشت.
آکولید Accolade Global Film Competition یک جشنواره فصلی آنلاین و معتبر بین‌المللی است که تاریخ تأسیس آن به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد. در این جشنواره فیلم‌های متنوع از سراسر جهان، گرد هم می‌آیند تا برای دریافت جوایز بخش‌های مختلف به رقابت بپردازند. برگزیدگان هر فصل، به رقابت سالیانه جشنواره نیز راه خواهند یافت. مجله معتبر MovieMaker مسابقه جهانی این جشنواره را در بین ۲۵ جشنواره برتر باارزش ورودی معرفی کرده است. «رویا» در بیستمین دوره آکولید در ماه نوامبر (آذرماه ۱۴۰۱)، موفق به کسب جایزه نشان ویژه شایستگی بهترین فیلم کوتاه شد.
جشنواره یوروشورتس Euroshorts در سال ۱۹۹۲ توسط بنیاد سینمای جوان لهستان برای حمایت از آثار هنرمندان جوان راه‌اندازی و ۷ سال بعد، بخش مسابقه فیلم کوتاه بین‌الملل نیز به آن اضافه شد. در دوره سی و یکم این رویداد ۶۰ فیلم کوتاه از کشورهای مختلف انتخاب و محمدرضا محمدی موفق به کسب جایزه Marcin Stachurskiego بهترین تهیه کننده جوان، از صندوق مالی موسسه هنر فیلم لهستان، به ارزش ۱۰۰۰ PLN برای فیلم «رویا» شد.
جشنواره «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود»Asian Film Festival, Los Angeles Hollywood باهدف تقویت تبادل و همکاری فیلم و فرهنگ آسیایی و هالیوودی، ترویج توسعه نوآورانه در صنعت فیلم و پرورش خلاقیت در فیلم‌سازی در جهان تأسیس گردید و سعی دارد از طریق پروژه‌ها، نمایش آثار برجسته و… به دیده‌شدن فیلم‌ها و فیلم‌سازان کمک کند. چهارمین دوره «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود»AFF از تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) آغاز و طبق اعلام سایت جشنواره، فیلم «رویا» با نامزدی در دو بخش بهترین فیلم کوتاه و بهترین صدا برای کسب الماس طلایی جشنواره، رقابت خواهد کرد.
جشنواره کاتماندو Kathmandu International Mountain Film Festival باهدف و اعتقاد به اینکه تجربیات بشر در ارتفاعات جهان به ویژه کشورهای درحال‌توسعه؛ ارزش مستندسازی و به اشتراک گذاشتن دارد، برخی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین فیلم‌های مربوط به کوه‌ها، محیط، ماجراجویی و جوامع در کوهستان را از گوشه‌وکنار جهان به دره کاتماندو نپال می‌آورد. در بیستمین دوره جشنواره کاتماندوKIMFF که از ۸ تا ۱۲ دسامبر (۱۷ تا ۲۱ آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد و فیلم «رویا» یکی از ۶۰ فیلم‌ راه‌یافته از ۳۰ کشور حاضر در این رقابت خواهد بود.
فیلم کوتاه «رویا» راوی داستان زوج جوان افغانستانی است که تلاش می‌کنند به‌صورت غیرقانونی راهی اروپا شوند؛ اما با حوادث جبران‌ناپذیری روبرو ‌می‌شوند. این فیلم پیش‌ازاین موفق به کسب ۳ جایزه از ششمین دوره جشنواره«پنج قاره ونزوئلا» و جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «باهیای برزیل» شده و در نوزدهمین دوره جشنواره «حقوق بشر بارسلونا»، هفتاد و سومین دوره جشنواره «مونتکاتینی ایتالیا» و بیست و پنجمین دوره جشنواره «فالودی مجارستان» و جشنواره «دیاسپورا کانادا» نیز حضور داشته است. رقیه نیکو، مصطفی تیمور لکزائیان، میلاد زارعی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
عوامل فیلم کوتاه «رویا» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: محمدرضا محمدی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان ایران، محمدرضا محمدی، مدیر فیلم‌برداری: رضا دیدار، صدابردار: مرتضی غیور، تدوین: هادی شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سلمان ابوذر، مدیر تولید: رهام رسولی، دستیار کارگردان: سمیرا گندم‌گون، منشی صحنه: مریم قربانی، طراح لباس: ناهید سروری، تیزر: محمد واحد، کالریست: مهران جبلی، مدیر تدارکات: رضا مرادی، عکاس: محمد حسینی، طراح پوستر: الیاس کاظمی بیدختی، مترجم: نوید جمشیدی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار