رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه 20 آذر 1401 - 12:06
  • کد خبر : 111894
  • تئاتر
  • چاپ خبر : مدیر جدید پردیس تئاتر تهران معارفه شد

تودیع و معارفه مدیر جدید پردیس تئاتر تهران روز ۱۹ آذر برگزار شد. به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم معارفه سرپرست پردیس تئاتر تهران روز گذشته ۱۹ آذر با حضور سید سجاد موسوی دستیار رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. […]

تودیع و معارفه مدیر جدید پردیس تئاتر تهران روز ۱۹ آذر برگزار شد.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم معارفه سرپرست پردیس تئاتر تهران روز گذشته ۱۹ آذر با حضور سید سجاد موسوی دستیار رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

حسین عالم‌بخش به عنوان اولین سخنران با ارائه گزارشی از عملکرد پردیس تئاتر تهران گفت: زمانی که مدیریت پردیس تئاتر تهران را به عهده گرفتم این مجموعه با نارسایی‌های ساختاری روبرو بود که با تلاش همکاران‌مان در این مرکز، خللی در فعالیت‌های پردیس تئاتر تهران ایجاد نکرد. البته این نقصان‌ها در حال حاضر به حداقل رسیده است.

وی در ادامه با نگاهی به دوران سخت همه‌گیری کرونا به فعالیت‌های گسترده پردیس تئاتر تهران در این دوران اشاره کرد و گفت: در ایامی که تمامی سالن‌های تئاتر تعطیل بود، مجموعه پردیس تئاتر تهران با حمایت از دوستداران هنر نمایش، به مخاطبان خدمات ارائه می‌کرد و با حداکثر ظرفیت در تلاش بود تا در این امر خطیر وقفه‌ای پیش نیاید.

عالم‌بخش تصریح کرد: در همین ایام، برنامه‌های متنوعی بصورت مجازی برگزار می‌شد که می توان به عنوان دستاوردهای ویژه‌ای از آن‌ها نام برد.

رئیس سابق پردیس تئاتر تهران در ادامه بر همکاری‌های گسترده برون سازمانی و مشارکتی این مجموعه تاکید کرد و افزود: با همکاری نیروی مقاومت بسیج مالک اشتر، شهرداری منطقه ۱۵، آموزش و پرورش منطقه و… برنامه‌های مشارکتی بزرگی از قبیل جشنواره تعزیه و جشنواره تئاتر استان تهران برگزار شد.

عالم‌بخش در ادامه به مدرسه تئاتر اشاره کرد و گفت: در این مدرسه با همکاری اساتید مجرب موفق به برگزاری کلاس‌های متعدد در حوزه هنرهای نمایشی و تولید آثار با کیفیتی شدیم که هنرجویان این مدرسه هم اکنون در پروژه‌های تئاتری و سینمایی مشغول هستند.

رئیس سابق پردیس تئاتر در قسمت دیگری از سخنانش به جشنواره کشوری تئاتر کاغذی اشاره کرد و گفت: اجرای این جشنواره با حداقل بودجه یک دستاورد بزرگ برای پردیس تئاتر تهران بود.

وی در خاتمه به ارائه توضیحاتی درباره کانون‌های تخصص پردیس تئاتر تهران پرداخت و عنوان کرد: فعالیت‌های کانون‌های تخصصی و مردم نهاد باید ادامه‌دار باشد و با همکاری آنها می توان به اجراهای متنوع‌تر رسید.

امین اشرفی سرپرست جدید پردیس تئاتر تهران با ارائه توضیحاتی در زمینه خانه نمایش از مجموعه های جدید در سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: سابقه آشنایی من با پردیس تئاتر تهران به برگزاری جشنواره سیمرغ بر می‌گردد. از کاستی های مجموعه آگاه هستم و بر رفع آنها تا حد امکان متمرکز خواهم شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تبیین برنامه‌های متقاوت در این مجموعه، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم و بتوانیم با حرکتی مداوم و پیوسته این مجموعه را به جایگاه واقعی آن نزدیک کنیم.

امیر حسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری ضمن بیان بخشی از برنامه‌های پردیس تئاتر تهران در دوران کرونا گفت: دوران کرونا هنر نمایش و چالش‌های این حوزه را به خصوص در فضای مجازی نشان داد چون این هنر به شدت به حضور مخاطب وابسته است ولی خوشبختانه در این زمان پردیس تئاتر تهران با عملکردی متفاوت در این حوزه کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داد.

سمیعی همچنین به برنامه «روایت حبیب» ویژه سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به عنوان آخرین برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری اشاره کرد.

در پایان این مراسم متن معارفه امین اشرفی به عنوان سرپرست جدید پردیس تئاتر تهران قرائت و حکم جدید ریاست این مرکز به وی اهدا شد. همچنین از زحمات حسین عالم‌بخش ریاست سابق پردیس تئاتر تهران قدردانی به عمل آمد.
منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار