به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، مراسم ویژه دومین اکران مستند «پاییز پنجاه سالگی» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده، پنجشنبه ۲۴ آذرماه در خانه جشنواره، پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.
اسلام‌زاده درباره ایده ساخت این مستند می‌گوید: «ماجرای ساخت این مستند از یک دعوت شروع شد، زمانی که در تابستان ۱۳۹۹ مجید زین‌العابدین مدیر وقت شبکه یک سیما به من پیشنهاد ساخت مستندی درباره حاج قاسم سلیمانی در دهه هفتاد را داد. من برای ساخت چنین مستندی هیچ ایده‌ای در ذهن نداشتم و از آن‌جایی که هر اثری آزمونی دارد، آزمون این مستند صبر بود. تنها ایده من برای ساخت یک اثر این بود که به دنبال فردی باشیم که الان در میان ما نیست و او برایمان از حاج قاسم سلیمانی بگوید یعنی با روایت زندگی او به حاج قاسم برسیم. چراکه من به دنبال ساخت یک اثر معمولی نبودم، هدفم ساخت مستندی متفاوت و درگیر کننده بود.»
مستند «پاییز پنجاه سالگی» تا چهارمین روز از جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در میان آثار پر بیننده جشنواره حضور دارد و توانسته توجه فیلمسازان و مخاطبان زیادی را جلب کند.
مراسم ویژه نمایش این مستند پنجشنبه ۲۴ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن ۶ با حضور خانواده شهید محمد جمالی و دبیر جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» ۲۰ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.