به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره جشنواره «سینماحقیقت» گفت: این رویداد همیشه زنده، گویا و واقع‌نگر بوده و نشان‌دهنده حقیقت است. سینمای مستند می‌تواند نقطه ضعف‌ها، واقعیات و نقاط قوت را به خوبی نشان دهد.

او ادامه داد: سینمای مستند روی موضوعات مختلف ذره‌بین می‌گذارد که همیشه برای حاکمیت و مدیران مفید است. زیرا به این صورت مدیران متوجه می‌شوند که چه موضوعی از منظر افکار عمومی و جامعه مهم است. از این راه متوجه نقاط قوت شده و در جهت حمایت آنها تلاش می‌کند. همچنین متوجه نقاط ضعف شده و به حل و درمان آنها کمک می‌کند.

سخنگوی دولت در ادامه درباره استقبال دولت و رییس جمهوری از سینمای مستند بیان کرد: طبیعتا سینمای مستند در حوزه‌های حکمرانی مخاطبان بیشتری دارد و مورد استقبال مدیران و مسئولان مواجه می‌شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تجربه حضور در جشنواره «سینماحقیقت» گروه کارویژه ای درباره آن شکل گرفته، گفت: ساختارهای متعددی همین کار ویژه را بر عهده دارند. به عنوان مثال خیلی از نکاتی که وزیر محترم ارشاددر جلسات متعدد دولت مطرح می‌کنند، نکاتی است که از دل همین آثار به دست آمده و محل توجه قرار گرفته و به دنبال حل آن برآمده‌اند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم امروز جمعه ۲۵ آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.