رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پوستر شماره ۲ سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با محوریت نهضت روایت زن ایرانی منتشر شد. به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «عمار»، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» با شعار نهضت روایت زن ایرانی، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم (ع) افتتاح شد و قرار است ۲۲ دی‌ماه در سینما فلسطین به کار خود […]

پوستر شماره ۲ سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با محوریت نهضت روایت زن ایرانی منتشر شد.

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «عمار»، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» با شعار نهضت روایت زن ایرانی، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم (ع) افتتاح شد و قرار است ۲۲ دی‌ماه در سینما فلسطین به کار خود پایان دهد.

در راستای شعار محوری جشنواره از تصاویر زنان قهرمان ایرانی در طراحی پوستر استفاده شده است که توضیحات مربوط به شخصیت هرکدام بیان می‌شود:

طاهره غفوری

از جمله بانوان انقلابی یزد است که در زمینه‌های آموزش نظامی بانوان و سازمان‌دهی خواهران پشتیبان جنگ و تهیه اقلام ضروری رزمندگان فعالیت داشته، همچنین او بانویی جانباز شیمیایی است. پس از دوران دفاع‌مقدس در عرصه‌های خیریه فعالیت دارد و بیت‌الزهرا (س) را برای فعالیت‌های خیریه راه‌اندازی کرده است. با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خودجوش وی به جمع‌آوری کمک‌ها و تلاش برای مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شد.

پروانه معصومی

پروانه معصومی متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. وی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «گل‌های داوودی» از سومین جشنواره فیلم فجر و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «جهیزیه برای رباب» از ششمین جشنواره فیلم فجر است و در دی‌ماه سال ۱۳۹۳ در شب اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم «عمار» از او برای بازی در فیلم «اشک مادر» تقدیر شد.

طاهره صفارزاده

طاهره صفارزاده ۲۷ آبان ۱۳۱۵، سیرجان تا ۴ آبان ۱۳۸۷، تهران، شاعر و پژوهشگر و مترجم ایرانی قرآن بود. او برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش نو، سپید و نیمایی بود. زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه تهران خواند و در آمریکا در رشته نقد تئوری علمی در ادبیات جهان تحصیل کرد. به‌جز مجموعه‌های شعر و ترجمه، چند کتاب هم در زمینه نقد ترجمه از او به چاپ رسیده است.

معصومه اسمعیلی

معصومه اسمعیلی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس انجمن مشاوره ایران، مدیر و مؤسس مرکز مشاوره مصیر صلح است. در کنار این فعالیت‌ها این بانوی فعال مشاوره خانواده، زوج‌درمانگری، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره فردی نیز انجام می‌دهد و جزو بانوان موفق محسوب می‌شود.

طیبه زمانی

شهید طیبه زمانی دانشجوی رشته شیمی دانشگاه مشهد در سال ۱۳۳۴ در روستای گودین از توابع شهرستان کنگاور در استان کرمانشاه دیده به دنیا گشود. خانواده‌ای کم‌درآمد و روحانی داشت. در سال ۱۳۵۶ در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته شیمی دانشگاه مشهد قبول شد. در تشکیل انجمن‌های اسلامی و برنامه‌های مذهبی نقش مؤثری داشت‌. از دانشجویان پیرو خط امام بود که در سال ۱۳۵۷ در طبس همگام با دیگر خواهران به مداوای زلزله‌زدگان شتافت‌. در تظاهرات نقش عمده‌ای داشت و در دی‌ماه ۱۳۵۷ تعداد زیادی پوستر و عکس از شهدای دیگر شهرها جمع‌آوری کرده بود تا نمایشگاهی دایر کند اما موفق نشد. در تظاهرات روز ۱۷ دی ۱۳۵۷ کنگاور شرکت کرد و به دست دژخیمان شاه جلاد شهید شد و به آرزویش رسید. او همیشه آرزوی دیدن امام را داشت‌.

فرزانه پزشکی

فرزانه پزشکی کارگردان و برنامه‌ساز و سردبیر برنامه‌های تلویزیونی و از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه هنری بوده است. حضور فعال و خلاق و اثرگذار در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و هنری از ایشان الگویی برای فعالان عرصه رسانه ساخته است. از نمونه‌فعالیت‌های ایشان برنامه کاملاً دخترانه و جشن رمضان است. وی در کنار فعالیت فرهنگی مادری دل‌سوز هم بود. امسال بر اثر سانحه تصادف جان به جان‌آفرین تقدیم کرد.

طاهره لباف

خانم طاهره لباف در سال ۱۳۳۰ در اصفهان متولد شد. آموزه‌های دینی چاشنی تحصیلات عالیه او شد و پس از دوران ناآرام تحصیل و اخراج از دانشگاه، موفق شد فوق‌تخصص زنان و زایمان و نازایی را کسب کند. همچنین توانست بانوی نخبه سال ۱۳۸۷ در کشور شود. نکته مهم هم این بود که مادر ۶ فرزند است و هم‌زمان با تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی، ذره‌ای از مسئولیت مادری‌اش کم نگذاشته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار