رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز «سن اومر» و «کشتن ببر» را انتخاب کرد. به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز برندگان دوره سی‌ و چهارم خود را معرفی کرد و «سن اومر» ساخته آلیس دیوپ را با اهدای جایزه فیپرشی از هیات منتقدان بین‌المللی ستود. این فیلم دادگاهی نماینده فرانسه در اسکار امسال هم […]

جشنواره فیلم پالم اسپرینگز «سن اومر» و «کشتن ببر» را انتخاب کرد.

به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز برندگان دوره سی‌ و چهارم خود را معرفی کرد و «سن اومر» ساخته آلیس دیوپ را با اهدای جایزه فیپرشی از هیات منتقدان بین‌المللی ستود. این فیلم دادگاهی نماینده فرانسه در اسکار امسال هم هست.

از سوی دیگر «کشتن ببر» بهترین فیلم مستند جشنواره شد و «لعنت شده گریه نکن» جایزه صدا و نگاه جدید را برد.

هیات داوران فیپرشی از «سن اومر» به عنوان فیلمی یاد کردند که پویایی زنان سیاهپوست فرانسه معاصر را بررسی می‌کند. «کشتن ببر» ساخته نیشا پهوجا نیز برای حساسیت فیلمساز به ضبط سریع سوژه و تغییر لحن‌ها و خلق داستانی تاثیرگذار تحسین شد.

جایزه فیپرشی بازیگری به اوکسانا چرکاشینا برای «کلوندایک» و علی جونجو برای «جویلند» رسید و جایزه فیپرشی فیلمنامه‌نویسی به کارلا سیمون و آرنو ویلارو برای «آلکاراس» اهدا شد.

«رایس‌بوی می‌خوابد» جایزه جوان سینما را برد و «شیلی ۷۶» جایزه بهترین فیلم ایبرو-آمریکایی را در بخش بهترین فیلم از آمریکای لاتین، اسپانیا یا پرتغال دریافت کرد.

جشنواره پالم اسپرینگز که از ۶ تا ۱۶ ژانویه برگزار شد در مجموع ۱۳۴ فیلم از ۶۱ کشور را به نمایش درآورد که ۲۷ فیلم در این میان برای اولین بار اکران می‌شدند. امسال قرار است یک جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز نیز از ۲۰ تا ۲۶ ژوئن برگزار شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار