رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

موسسه فرهنگی‌رسانه ای اوج با ۳ فیلم سینمایی و یک انیمیشن در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضوری پررنگ خواهد داشت. شنیده‌ها حاکی از این است که موسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با چهار فیلم حضور خواهد داشت و ۴ فیلم خود را به دبیرخانه این جشنواره تحویل […]

موسسه فرهنگی‌رسانه ای اوج با ۳ فیلم سینمایی و یک انیمیشن در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضوری پررنگ خواهد داشت.

شنیده‌ها حاکی از این است که موسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با چهار فیلم حضور خواهد داشت و ۴ فیلم خود را به دبیرخانه این جشنواره تحویل داده است. هر کدام از این فیلم‌های سینمایی در ژانرهای مختلفی ساخته شده و به نوعی این موسسه فقط روی فیلم‌های ارزشی و یا دفاع مقدسی تمرکز نداشته است.

انیمیشن مهجور این بار با «ببعی» در جشنواره فجر

مجموعه پویانمایی «ببعی» که در این سال‌ها با استقبال خوبی از طرف مخاطبان تلویزیونی روبه‌رو شده است، با ساخت فیلمی با این عنوان و حضور در جشنواره فیلم فجر قصد دارد باز هم نگاه مخاطبان سینما را به خود جلب کند. البته انیمیشن به دلیل تولید کم و داوری نادرست و غیرفنی هیچ‌گاه در جشنواره فیلم فجر مورد استقبال قرار نگرفته است اما این فیلم می‌تواند در اکران مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد. حسین صفارزادگان یکی از فعالان پرتلاش حوزه انیمیشن کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و محمدمهدی مشکوری تهیه‌کننده نسخه سینمایی «ببعی» است.

«نائله» روایتی عاشقانه از واقعه کربلا

«نائله» دیگر اثر موسسه اوج، با احتمال حضور در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. «نائله» یک فیلم سینمایی-تاریخی است که روایتگر گوشه‌ای از واقعه کربلاست. «نائله» نسخه سینمایی از سریالی به نام «عشق کوفی» است که قرار است سال آینده از تلویزیون پخش شود. البته فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» هم با چنین تجربه‌ای در جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما هنوز موفق به پخش سریال آن نشده است.
لعیا زنگنه شاخص‌ترین بازیگر این فیلم تاریخی است و شبنم قربانی و سعید شریف از دیگر بازیگرانی هستند که در «نائله» ایفای نقش کرده‌اند. حسن آخوندپور کارگردانی این فیلم و سریال را به عهده دارد و سعید سعدی تهیه‌کننده آن است. البته سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم «پالایشگاه» به کارگردانی مهرداد هم هست که این فیلم حاشیه‌هایی را در زمان تولید برای این تهیه‌کننده به همراه داشته است.
«نائله» عاشقانه‌ای است که زندگی شخصی را به تصویر می‌کشد که در سال ۶۱ هجری زیست کرده و زندگی او وابسته به زندگی حضرت زینب (س) است.

سرهنگ ثریا روایتی متفاوت از پادگان اشرف

«سرهنگ ثریا» یکی دیگر از آثار سازمان اوج به شرط انتخاب در جشنواره فجر خواهد بود؛ فیلمی با روایتی متفاوت از پادگان و اردوگاه اشرف در عراق که یک زندگی را روایت می‌کند. لیلی عاج کارگردان این فیلم از تئاتری‌های سابق بوده که این بار می‌خواهد با تجربه در سینما خود را بیازماید. باید صبر کرد و به نظاره نشست و دید که این کارگردان چگونه توانسته به این موضوع و از نگاه خود بپردازد؛ فیلمی از نگاه یک زن به گروهک منافقین.
لیلی عاج کارگردان نمایش‌هایی نظیر «خواب زمستانی»، «قندخون» و «کمیته نان» بوده و این بار با «سرهنگ ثریا» و در اولین تجربه کارگردانی خود احتمالا می‌تواند در جشنواره فیلم فجر حضوری چشمگیر داشته باشد. تهیه‌کنندگی این فیلم به عهده جلیل شعبانی است.

مسیح کردستان در «غریب» به جشنواره می‌آید

و اما مهم‌ترین فیلم اوج در سال جدید را می‌توان «غریب» دانست. فیلمی که با سختی‌های زیاد با توجه به شرایط کشور در ماه‌های گذشته ساخته شد و شاید بتواند یک فیلم شگفتی‌ساز در چهل و یکیمین جشنواره فیلم فجر باشد.
چند سالی می‌شود که موسسه اوج و حوزه هنری به ساخت فیلم درباره شخصیت‌های برجسته دفاع مقدس روی آورده‌اند؛ شخصیت‌هایی مثل شهید چمران، حاج احمد متوسلیان، مهدی و حمید باکری و امسال هم با فیلم «غریب» که به مقطعی از زندگی شهید بروجردی می‌پردازد، در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.
ساخت فیلم درباره شخصیت‌های برجسته و فرماندهان دفاع مقدس را باید به فال نیک گرفت، چون می‌توان با تاثیرگذاری سینما شهدا را بیش از گذشته و یک عکس یا یک نام اتوبان به نسل امروز شناساند.
«غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و به تهیه‌کنندگی حامد عنقا می‌تواند یکی از فیلم‌های پرحاشیه و شاید خوب جشنواره چهل و یکم فیلم فجر باشد. بابک حمیدیان که همیشه همکاری خوبی با اوج داشته است، این بار در نقش شهید بروجردی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. باید کمی تامل کرد و دید که این فیلم هم می‌تواند مانند فیلم‌هایی مثل «موقعیت مهدی»، «چ» و «ایستاده در غبار» مورد توجه رسانه‌ها و منتقدان در جشنواره فیلم فجر قرار گیرد یا نه.

منبع: میزان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار