رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • پنجشنبه 29 دی 1401 - 16:48
  • کد خبر : 114532
  • تئاتر
  • چاپ خبر : شاهد «پنچری» نویسنده سوییسی باشید

نمایش «پنچری» نوشته فردریش دورنمات و کارگردانی احسان ناجی تا ۵ بهمن ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این روزها سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد میزبان نمایش «پنچری» به کارگردانی احسان ناجی است. این اثر نمایشی‌ نوشته فردریش دورنمات نمایشنامه نویس و رمان نویس شهیر سوییسی با ترجمه حمید سمندریان است. شهرام […]

نمایش «پنچری» نوشته فردریش دورنمات و کارگردانی احسان ناجی تا ۵ بهمن ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

این روزها سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد میزبان نمایش «پنچری» به کارگردانی احسان ناجی است.

این اثر نمایشی‌ نوشته فردریش دورنمات نمایشنامه نویس و رمان نویس شهیر سوییسی با ترجمه حمید سمندریان است.

شهرام عبدلی، حمید مهین‌دوست، رامین پرچمی، پوریا عبدی، علی عطایی حور، سارا مداح بازیگران این اثر نمایشی هستند.

ناجی در گفتگویی که پیش از این داشت درباره داستان و ویژگی‌های نمایش عنوان کرد: نمایش اثری گروتسک است و تمام تلاشم را کردم که اتمسفری که در نمایشنامه وجود دارد و به نوعی آمیخته‌ای از ترس و کمدی است در اجرا نیز حفظ شود. در «پنچری» فروشنده‌ای به نام تراپس با پنچر شدن ماشینش به دنبال اقامتگاهی می‌گردد تا شب را در آنجا سرکرده و صبح بتواند ماشینش را از تعمیرگاه تحویل بگیرد. به دنبال پر بودن تمام اقامتگاه‌ها کسی به او یک خانه را معرفی می‌کند که پذیرای مسافران شب درراه مانده است. خانه پیرمرد ثروتمندی که همان ابتدا می‌گوید از مسافرانش پولی دریافت نمی‌کند. دوستان پیرمرد هم در خانه او حضور دارند و از مهمان تازه‌وارد می‌خواهند اگر تمایل دارد در بازی آنها شرکت کند. تراپس با داستانی اسرارآمیز و غیرقابل تصور شبش را به صبح می‌رساند.

ناجی در تازه ترین‌ تجربه کارگردانی خود به سراغ یک نمایشنامه رادیویی رفته و با رویکردی جدید این اثر نمایشی را برای اجرای صحنه ای آماده کرده است.

این کارگردان تئاتر درباره رویکردی که به نمایشنامه دورنمات داشته است، توضیح داد: دورنمات داستانی به نام «پنچری» دارد که آن را با پایانی دیگر تبدیل به یک نمایشنامه رادیویی کرده است. من معمولاً در نمایشنامه‌هایی که برای اجرا انتخاب می‌کنم، تغییراتی می‌دهم و از دریچه ذهن خودم به موضوع اثر نگاه می‌کنم. در اقتباس از این نمایشنامه نیز براساس کانسپت اصلی اثر که برایم خیلی مهم بود متن تازه‌ای نوشتم که شاید ۶۰ درصد متفاوت از آن چیزی باشد که دورنمات نوشته و در واقع با «پنچری» از زاویه دید احسان ناجی روبرو هستیم.

نمایش «پنچری» تا ۵ بهمن ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار