رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

بیست‌ودومین روایت فصل اول مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به قصه «سیما رئیسی» اختصاص دارد که با احداث موسسه خیریه آوای روشنایی چابهار تاکنون توانسته است بیش از هزار فرد معلول و نابینا را در چابهار باسواد کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ بسیاری از افراد بر این باورند که […]

بیست‌ودومین روایت فصل اول مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» به قصه «سیما رئیسی» اختصاص دارد که با احداث موسسه خیریه آوای روشنایی چابهار تاکنون توانسته است بیش از هزار فرد معلول و نابینا را در چابهار باسواد کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ بسیاری از افراد بر این باورند که نابینایی و یا کم‌بینایی یک نوع «محدودیت» است اما فرد نابینا مانند سایر انسان‌ها توانایی انجام کارهای زیادی دارد. مقاله‌های متعدد درباره اینکه افرادی از این دست توانایی‌های متعددی نسبت به سایر افراد می‌توانند کسب کنند و یا ویژگی‌هایی در وجودشان هست که آن‌ها را متمایز می‌کند، نوشته شده است و بعضا ممکن است ما در اطراف خود چنین افرادی را ببینیم هرچند تعدادشان کم باشد.

افراد نابینا و کم‌بینا اگرچه دو قشر بزرگ از جامعه ما را تشکیل می‌دهند اما متاسفانه به دلایل متعدد از کمبودهای موجود در جامعه رنج می‌برند. به عنوان مثال روشن‌دلانی که در روستاهای دورافتاده و یا شهرستان‌های کوچک حضور دارند، بعضا از تحصیل بازمانده‌اند و شاید بتوان گفت مسئولان نیز دغدغه رسیدگی به معضلات این افراد را ندارند.

البته در این میان افرادی هستند که خود را باور کردند و نه تنها نابینایی باعث انزوای آن‌ها نشد، بلکه به پیشرفت‌های بزرگی نیز دست یافتند. یکی از این افراد «سیما رئیسی»‌ست؛ یکی از دختران موفق بلوچ که با وجود بیماری چشمی و در نهایت از دست دادن بینایی‌، تا مقطع دکترای علوم ‌سیاسی ادامه تحصیل داده و حالا یکی از زنان تاثیرگذار استان سیستان ‌و بلوچستان محسوب می‌شود.

«سیما رئیسی» که سوژه قسمت امشب دوم بهمن‌ماه فصل اول مجموعه مستند «همسایه‌های خوب»، محصول مرکز مستند سوره، به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم و تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی است، از قصه زندگی و مشکلاتی که در مسیر تحصیل و کار داشته، می‌گوید.

وی در استانی که بیشترین آمار بی‌سوادی را دارد و درس خواندن زنان هم در آن با مشکلات زیادی همراه است، با احداث موسسه خیریه آوای روشنایی چابهار تاکنون توانسته است بیش از هزار فرد معلول و نابینا را در چابهار باسواد کند.

آخرین قسمت فصل اول مجموعه مستند «همسایه‌های خوب» امروز ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱۳ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار