رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم «آواتار: راه آب» با ادامه فروش خود توانست از مرز ۲ میلیارد دلار هم بگذرد. به نقل از آسوشیتدپرس، دنباله فیلم «آواتار» دیروز یکشنبه فروش جهانی ۲ میلیارد دلاری را هم پشت سر گذاشت. جیمز کامرون کارگردان فیلم گفته بود فیلم باید به این مرز برسد تا بشود گفت از نظر سود به مرز […]

فیلم «آواتار: راه آب» با ادامه فروش خود توانست از مرز ۲ میلیارد دلار هم بگذرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، دنباله فیلم «آواتار» دیروز یکشنبه فروش جهانی ۲ میلیارد دلاری را هم پشت سر گذاشت.

جیمز کامرون کارگردان فیلم گفته بود فیلم باید به این مرز برسد تا بشود گفت از نظر سود به مرز مطلوبی رسیده است. این فیلم از اواخر دسامبر و ۱۳ سال پس از آنکه «آواتار» اصلی دنیای پاندورا را ارایه کرد، به یک پدیده جهانی بدل شد.

دیزنی اعلام کرده «آواتار: راه آب» تا یکشنبه ۲.۰۲۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته است. این فیلم اکنون عنوان ششمین فیلم پرفروش گیشه‌های جهان در تاریخ را در اختیار دارد. تقریباً ۱.۴ میلیارد دلار از فروش فیلم از بازارهای بین‌المللی خارج از آمریکا کسب شده است.

هر چند دیزنی یا کامرون هرگز هزینه دقیق ساخت فیلم را فاش نکرده‌اند اما به گفته هالیوود ریپورتر حداقل ۳۵۰ میلیون دلار برای تولید آن هزینه شده که به جز هزینه‌های فراوان بازاریابی است.

«آواتار» یکی از دستاوردهای بزرگی است که دیزنی با خرید ۷۱ میلیارد دلاری فاکس قرن ۲۱ در سال ۲۰۱۹ به دست آورد.

کار فیلمبرداری سومین فیلم «آواتار» را کامرون پیشتر و هم‌زمان با فیلم دوم انجام داده و فیلم قرار است دسامبر ۲۰۲۴ اکران شود. قسمت‌های چهارم و پنجم هم برای دسامبر ۲۰۲۶ و دسامبر ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

«آواتار» اصلی مخاطبان را با تصاویر نوآورانه خود مسحور کرد. این فیلم که سال ۲۰۰۹ اکران شد در نهایت با فروش ۲.۹ میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است.

در «راه آب» سم ورتینگتون و زوئی سالدانا ۱۰ سال بعد از ماجراهای فیلم نخست بار دیگر در نقش جیک سالی و نیتیری بازگشته‌اند. آنها اکنون پدر و مادر ۵ فرزند هستند و باز با انسان‌هایی که برای پیدا کردن جیک برمی‌گردند مساله دارند.

کامرون سازنده ۳ فیلم از ۶ فیلم برتر تمام دوران است که شامل ۲ فیلم «آواتار» و درام «تایتانیک» محصول ۱۹۹۷ می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار