رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

نخستین شماره «فجر۴۱» نشریه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، سرمقاله این شماره از نشریه جشنواره را «مجید مدرسی» تهیه‌کننده سینما با عنوان «نقطه شروعی به‌نام فجر» به نگارش درآورده است. در گزارش ویژه شماره اول این […]

نخستین شماره «فجر۴۱» نشریه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منتشر شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، سرمقاله این شماره از نشریه جشنواره را «مجید مدرسی» تهیه‌کننده سینما با عنوان «نقطه شروعی به‌نام فجر» به نگارش درآورده است.
در گزارش ویژه شماره اول این نشریه، به ادوار برپایی جشنواره در بخش بین‌الملل پرداخته شده است.
گفت‌وگو با «محمدحسین نیرومند» و یادداشت «رضا پورحسین» در کنار یک اینفوگرافیک از هیأت‌های انتخاب در ادوار جشنواره از جمله مطالب این شماره از نشریه جشنواره چهل و یکم است.در بخش دیگری از این شماره به موضوع حضور اهالی رسانه و هنرمندان در جشنواره فیلم فجر به همراه اینفوگرافیکی از برخی ادوار جشنواره که این دو طیف در کنار هم به دیدن فیلم‌ها نشسته‌اند، پرداخته شده است.در بخش یادداشت‌ منتقدان و خبرنگاران، نوشته‌هایی از «حسین سلطان‌محمدی» و «احمدرضا معراجی‌» درج شده و در بخش نوستالژی فجر نوشته‌ها و دیدگاه‌های شهیدآوینی، ناصر تقوایی، فریدون جیرانی و علی علایی بازخوانی شده است.
صفحات دوزبانه انگلیسی و عربی، روزشمار، بخش استان‌ها، اخبار و گزارش تصویری از دیگر مطالب این شماره از نشریه رسمی جشنواره فیلم فجر است.«محمد تاجیک» سردبیر و «نفیسه توکلی» دبیر تحریریه نشریه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هستند. «فجر۴۱» در کانال و سایت جشنواره انتشار می‌یابد و در فاصله باقی مانده تا شروع جشنواره به صورت هفتگی و مجازی و در ادامه به صورت مجازی/چاپی و روزانه منتشر خواهد شد.
در سرمقاله نشریه به قلم و نگاه «مجید مدرسی» تهیه‌کننده تحسین شده ادوار جشنواره چنین آمده است:نقطه شروعی به‌نام فجر| مجید مدرسی جشنواره فیلم فجر، برای هنرمندان سینمای ما، یک جشنواره ملی است و اهمیت جشنواره فیلم فجر برای ما این است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بدون انقطاع ادامه پیدا کرده است و به مرور زمان به عنوان یک جشنواره بین‌المللی توانسته نقش مهمی در بین جشنواره‌های موجود در منطقه داشته باشد، به طوری که تبدیل به یکی از جشنواره‌های معتبر ومعظم در جهان و درسطح بین‌المللی شده است.


اهمیت مضاعف برگزاری این جشنواره در دوره چهل و یکم، به دلیل همزمانی و تقارن آن با شرایط اجتماعی حاکم بر جامعه است. علی‌رغم انتقاداتی که در حال حاضرنسبت به این شرایط وجود دارد، باید بر این نکته تأکید و اذعان کنیم که جشنواره فجر، جشنی برای هنرمندان سینمای ایران و محلی برای درخشش نیروهای جوانی است که باید وارد عرصه سینما شوند و فجر، بهترین مجال برای این اتفاق محسوب می‌شود.به عبارتی دیگر، اهمیت والای برگزاری جشنواره‌های بین‌الملی فجر، در شکوفایی استعدادهای جوانانی است که علاقه‌مند به سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و هنرهای تجسمی و ورودشان به این عرصه‌هاست و برای جوانان علاقمند به سینمای ایران این موقعیت ویژه‌تری است.واقعیت این است که ایران کشوری جوان در قاره آسیاست و باید این جوانان هنرمند جذب صنعت سینمای ایران شوند و این مهم از طریق جشنواره فیلم فجر صورت می گیرد و در واقع، فجر همواره، سکوی پرش و نقطه شروع آغاز این حرکت بوده، هست و خواهد بود.جشنواره فیلم فجر یک جشنواره معمولی نیست.
علاقه‌مندی ایرانی‌ها به هنر، شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی به قدری است که در خانه هر فرد ایرانی آثار هنری اعم از دیوان اشعار حافظ و مولانا، هنرهای تجسمی و سایر محصولات هنری وجود دارد که این نشان‌دهنده ذوق و علاقه ایرانی ها به هنر است و صنعت سینما که مجموعه‌ای از همه این هنرهاست درصدر آنها قرار دارد. در واقع اهمیت جشنواره فیلم فجر در فضای کنونی ایران، به دلیل ذوق و علاقه ایرانی‌ها به هنر و همچنین لزوم ادامه این حرکت و جلب نیروهای مخاطبان جوان به عرصه سینمای ایران است.

نخستین شماره نشریه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر «فجر۴۱» را می توانید از اینجا مطالعه نمایید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار