رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مستند «رازهای عملیات فریب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابراهیم شفیعی بررسی موشکفانه‌ای از عملیات کربلای ۴ از زبان فرماندهان آن دارد. «رازهای عملیات فریب» به کارگردانی ابراهیم شفیعی روایتی موشکافانه از یکی از مهم‌ترین عملیات‌های تاریخ دفاع مقدس است که به تازگی با پشت سر گذاشتن آخرین مراحل تولید آماده شده و یکشنبه ۹ بهمن ماه در […]

مستند «رازهای عملیات فریب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابراهیم شفیعی بررسی موشکفانه‌ای از عملیات کربلای ۴ از زبان فرماندهان آن دارد.

«رازهای عملیات فریب» به کارگردانی ابراهیم شفیعی روایتی موشکافانه از یکی از مهم‌ترین عملیات‌های تاریخ دفاع مقدس است که به تازگی با پشت سر گذاشتن آخرین مراحل تولید آماده شده و یکشنبه ۹ بهمن ماه در سایت هاشور منتشر می‌شود.

این مستند عملیات کربلای ۴ را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و از زبان فرماندهان جنگ، به بررسی دقیق آن پرداخته است. همچنین با مروری بر اسناد تاریخی، تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌های فرماندهان درگیر در این عملیات به شبهاتی که پیرامون لو رفتن آن وجود دارد، پاسخ داده است. از سویی دیگر، موضوع عملیات فریب، علت حمله و آمار شهدا و مفقودین کربلای ۴ مورد بررسی موشکافانه قرار گرفته است.

مستند «رازهای عملیات فریب» که در قالب گزارش و آرشیو ساخته شده سراغ تعدادی از افراد مطلع در دفاع مقدس و چهره‌های نام آشنا رفته است که از آن جمله می‌توان به حسین اله کرم، رحیم قمیشی، علی مسجدی، نعمت الله حکیم و حسین محمدی که همگی از فرماندهان شاخص کربلای ۴ بودند، اشاره کرد.

عملیات کربلای ۴ یکی از پیچیده‌ترین و بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس است که در دی ماه سال ۱۳۶۵ انجام شد. شبهات مختلفی درباره آن وجود دارد که عمده آن ناظر بر لو رفتن عملیات و به شهادت رسیدن تعداد قابل توجهی از رزمندگان می‌باشد. در این سال‌ها، موضوعات مختلفی درباره کربلای ۴ مطرح شده و مصاحبه‌های متعددی درباره آن از سوی چهره‌های شناخته شده جنگ صورت گرفته است. مستند «رازهای عملیات فریب» تلاش کرده تا با استفاده از اسناد و تصاویر آرشیوی به این شبهات پاسخ بدهد.

عوامل تولید این مستند ۵۰ دقیقه‌ای عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: ابراهیم شفیعی، مدیر تصویربرداری: امین سروری، تصویربردار: رامین مراقی،‌ تدوین:‌ محمد جواد پاک نفس، صدابردار و صداگذار: جلال سعادت یار،‌ آهنگساز:‌ اکبر بلالی، گرافیک: میلاد رحمانی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: سحر برجی، مدیر تولید: میلاد عسگریان ، طراحی لوگو: سحر حیدری نمین و روابط عمومی: مطهره کشاورز محمدیان.

مستند «رازهای عملیات فریب» امروز در سایت هاشور منتشر خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار