رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

رادیو فرهنگ همچون سال‌های گذشته پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی از جشنواره‌های فجر را برعهده دارد. شبکهً رادیویی فرهنگ برای پوشش جشنواره‌های فجر هرسال برنامه ریزی ویژه دارد. امسال هم بر همان سیاق ویژه برنامه‌های مختلفی را از تماشاخانه فجر تا برداشت ۴۱ و طوبی زرین و … تدارک‌ دیده است. جشنواره‌های انقلاب (فیلم، […]

رادیو فرهنگ همچون سال‌های گذشته پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی از جشنواره‌های فجر را برعهده دارد.

شبکهً رادیویی فرهنگ برای پوشش جشنواره‌های فجر هرسال برنامه ریزی ویژه دارد. امسال هم بر همان سیاق ویژه برنامه‌های مختلفی را از تماشاخانه فجر تا برداشت ۴۱ و طوبی زرین و ... تدارک‌ دیده است.

جشنواره‌های انقلاب (فیلم، موسیقی، تئاتر ، هنرهای تجسمی و شعر فجر) جشنواره‌هایی هستند که علاقه بر پخش مستقیم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره‌ها در طول برگزاری به شکل زنده اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای از سوی رادیو فرهنگ انجام می‌شود.

تئاتر با تماشاخانه فجر رادیویی می‌شود

تماشاخانه فجر را گروه ادب و هنر شبکه فرهنگ از اول بهمن به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی امیررضا راز و اجرای نگین خواجه نصیر وسعید اسلام زاده بطور زنده روی آنتن رادیو فرهنگ می برد.

گفتگو با مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، دبیر جشنواره، مدیر روابط عمومی جشنواره و نویسندگان و کارگردانان جشنواره از جمله بخش های تماشاخانه تئاتر فجر است و علاقمندان به هنر تئاتر می توانند همه روز اخبار تئاتر فجر به همراه نقد و نظر و تحلیل را در این باره بشنوند.

سینمایی‌ها با برداشت چهل و یک به رادیو می آیند

رادیو فرهنگ در ویژه برنامه «برداشت ۴۱» رویدادهای چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر را به طور زنده منعکس می‌کند.

در برنامه«برداشت ۴۱» علاوه بر اطلاع‌رسانی از اخبار جشنواره فیلم فجر، با مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، کارگردانان و فیلم‌سازان، بازیگران و منتقدان حاضر در جشنواره، درباره کم و کیف برگزاری آن و همچنین حواشی و تحلیل و بررسی فیلم های راه یافته به این دوره از جشنواره گفت‌وگو می‌شود.

مرور آثار حاضر در این دوره جشنواره به همراه انعکاس برنامه‌ها و نشست‌ها و پخش بخش ‌های ویژه‌ای به مناسبت چهلمین دوره جشنواره از بخش‌های این برنامه به شمار می آیند. برنامه برداشت چهل و یک وبژه برنامه ای برای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است که ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

«نیستان» ویژه موسیقی فجر می‌شود

یکی دیگر از جشنواره‌های فجر مختص به جشنواره موسیقی است که برنامه نیستان رادیو فرهنگ پوشش خبری و اطلاع رسانی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر را عهده دار است. این برنامه از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ همراه با رویدادهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر می‌شود و درباره بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره باصاحب نظران حوزه موسیقی گفتگو می‌کند.

بزرگ‌ترین رخداد ادبی کشور روی موج رادیو فرهنگ

جشنواره شعر فجر یکی از مهم‌ترین رویدادها در حوزه شعر و زبان پارسی است، چرا که در غایت خود قرار است ویترینی از دستاوردهای شعری هر سال در گستره وسیع زبان فارسی باشد. رادیو فرهنگ نیز باتوجه به ماموریت رسانه ای خود همچنین به طورخاص براساس تعریف گروه برنامه سازی هنر و ادب که یکی از رسالت های آن بررسی و رصد و اطلاع رسانی از رویدادهای ادبی کشور است این جشنواره را در طول برگزاری با ویژه برنامه ای دوساعته همراهی می‌کند.

مرحله داوری‌های هفدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر پیش بینی می‌شود از ۱۰ تا۱۵ بهمن به اتمام برسد و با توجه برگزاری جشنواره‌ها در بهمن‌ماه احتمالاً اختتامیه جشنواره در نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار شود و رادیو فرهنگ‌این رویداد بزرگ ادبی را به طور گسترده اطلاع رسانی می‌کند.

جشنواره هنرهای تجسمی‌ با طوبای زرین همراه شنوندگان رادیو فرهنگ

جشنواره‌های فجر آوردگاه هنرمندانی است که در آن می‌توانند هنر خود را در عالی‌ترین سطح ارائه کنند ‌و یکی از گسترده ترین این جشنواره‌ها در حوزه هنرهای تجسمی است، رادیو فرهنگ در طول سال با برنامه « نگارخانه» به اطلاع رسانی وپیگیری دغدغه‌های هنرمندان این حوزه می‌پردازد و در طول برگزاری این جشنواره نیز ویژه برنامه «طوبی زرین» را روی آنتن می‌برد. گفتنی است پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر، ۷ بهمن در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شده است .

جشنواره مدولباس فجر را هم رادیو فرهنگ با برنامه «زرجامه» پوشش رسانه ای می دهد اما دوازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در سال جاری برگزار نخواهد شد و زمان برگزاری آن به سال آینده یعنی در بهار سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان حوزه مد و لباس موکول شده است.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار