رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

سینماهای چین در هفته اول تعطیلات سال نوی چینی در جذب مخاطب موفق عمل کردند و در حدی تقریبا رکودشکنانه فروشی یک میلیارد دلاری را رقم زدند. به نقل از ورایتی، تعطیلات سال نوی چین فروشی ۶.۷۶ میلیارد یوانی (اندکی کمتر از یک میلیارد دلار) را در یک هفته رقم زد. این فروش در حالی […]

سینماهای چین در هفته اول تعطیلات سال نوی چینی در جذب مخاطب موفق عمل کردند و در حدی تقریبا رکودشکنانه فروشی یک میلیارد دلاری را رقم زدند.

به نقل از ورایتی، تعطیلات سال نوی چین فروشی ۶.۷۶ میلیارد یوانی (اندکی کمتر از یک میلیارد دلار) را در یک هفته رقم زد. این فروش در حالی ثبت شده که کرونا روند رفتن به سینما را در چین مختل کرده بود و با این حال می‌توان این آمار را با سال ۲۰۲۱ که خطر کرونا در چین وجود نداشت و آمار فروش فیلم در همین بازه زمانی برابر با ۷.۸۲ میلیارد یوان بود، مقایسه کرد. اما آمار مربوط به سال نوی ۲۰۲۲ پیش از بازگشت شدید کووید به چین، برابر ۶.۰۴ میلیون یوان و پایین‌تر از امروز بود.

در این میان ژانگ ییمو با فیلم جدیدش کمدی اکشن تاریخی «همه رود سرخ» موفقیت اصلی باکس آفیس با فروش ۳.۱۶ میلیارد یوان (۴۶۵ میلیون دلار) را در ۸ روز به نام خود کرد. این فیلم تاریخی نظامی با مضمونی میهن‌پرستانه درباره وفاداری در نخستین روز اکرانش نزدیک به ۶۰ میلیون دلار فروخته بود.‌

دنباله علمی تخیلی «زمین سرگردان ۲» ساخته فرانت گو با بازی اندی لاو، وو جینگ و لی زوجیان هم به عنوان دومین فیلم پرفروش توانست ۲.۵۷ میلیارد یوان (۳۷۸ میلیون دلار) بفروشد. این فیلم بودجه بالا هفته پیش با افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری فیلم اول باکس‌آفیس بود.

قسمت جدید از انیمیشن چینی «خرس‌های پونی: کد حفاظت» نیز ۹۲۴ میلیون یوان (۱۳۶ میلیون دلار) فروش کرد تا سومین فیلم پرفروش شب سال نوی چینی‌ها شود.

در بخش آیمکس نیز سینماهای چین فروشی ۴۰.۸ میلیون دلاری در ۸ روز را ثبت کردند که بیش از رقم ۳۷.۹ میلیون دلاری سال ۲۰۱۹ است.

سینماداران چینی امیدوارند با اکران «آواتا ۲» و فروش بالای آن و بازگشت فیلم‌های مارول بتوانند سال پرفروش دیگری را در ۲۰۲۳ تجربه کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار