رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری کرمانشاه گفت: چهار فیلم کوتاه فیلمسازان حوزه هنری استان، پس از طی مراحل فیلمبرداری و تدوین آماده حضور در جشنواره بین المللی فیلم صدثانیه‌ای شدند. «علی حقیقی» افزود: در گام اول رویداد صفرتاصد نشست هم اندیشی فیلمسازان برگزار و فیلم های کوتاه منتخب اکران شد و در گام دوم نیز […]

کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری کرمانشاه گفت: چهار فیلم کوتاه فیلمسازان حوزه هنری استان، پس از طی مراحل فیلمبرداری و تدوین آماده حضور در جشنواره بین المللی فیلم صدثانیه‌ای شدند.

«علی حقیقی» افزود: در گام اول رویداد صفرتاصد نشست هم اندیشی فیلمسازان برگزار و فیلم های کوتاه منتخب اکران شد و در گام دوم نیز پس از فراخوان ایده و فیلمنامه، چهار اثر داوری شده، به مرحله پیش تولید و در گام نهایی، به مرحله تولید رسیدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های حوزه هنری حمایت از فیلمسازان مستعد جوانی است که وارد عرصه فیلمسازی شده اند، گفت: پس از انتشار فراخوان و بررسی فیلم نامه های دریافت شده، چهار اثر «مثل پدر» به کارگردانی کامران رضایی، «ذهن زیبا» به کارگردانی بنیامین ایثاری، «ps۰» به کارگردانی امیرحسین سمن کار و هدایت اکبری و «شارژ شگفت‌انگیز» به کارگردانی اشکان فرشچی و افشین مرادیان، برای حضور در جشنواره فیلم ۱۰۰ مورد حمایت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه تهیه کنندگی این چهار فیلم کوتاه را بر عهده داشته است.

«آقایاحسین» آماده‌ شرکت در جشنواره فیلم صد

کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری کرمانشاه در ادامه افزود: فیلم مستند صدثانیه ای «آقایاحسین» به کارگردانی عباس نجمی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کرمانشاه، پس از طی مراحل تصویربرداری و تدوین، آماده‌ی شرکت در جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ شد.

حقیقی افزود: در این مستند صد ثانیه ای، داستان زندگی بزرگ مردِ کهنسالی با نام آقا یاحسین از زبان دو پیشکسوت، روایت می شود.

وی ادامه داد: در روایتگری این مستند، ذاکر اهل بیت (ع) حاج حسن مرادی و استاد فرشید یوسفی شاعر و پژوهشگر تاریخ کرمانشاه به بیان قصه‌ زندگی آقایاحسین می پردازند.

گفتنی است علاوه بر مستند آقایا حسین چهار مستند دیگر جشنواره فیلم ۱۰۰ در تاریخ ۹ الی ۱۲ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار