رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

در میان سه فیلم به نمایش درآمده در دومین روز جشنواره فیلم فجر، ترکیب بازیگران فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به‌صورت ویژه‌تر موردتوجه اصحاب رسانه قرار گرفت. وحید رهبانی در نشست رسانه‌ای جشنواره امسال، وقتی خبرنگاری خطاب به مجتبی امینی دبیر این جشنواره او را «تهیه‌کننده گاندو» خطاب کرد تا از او درباره نگاه امنیتی‌اش بپرسد، امینی […]

در میان سه فیلم به نمایش درآمده در دومین روز جشنواره فیلم فجر، ترکیب بازیگران فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به‌صورت ویژه‌تر موردتوجه اصحاب رسانه قرار گرفت.

وحید رهبانی

در نشست رسانه‌ای جشنواره امسال، وقتی خبرنگاری خطاب به مجتبی امینی دبیر این جشنواره او را «تهیه‌کننده گاندو» خطاب کرد تا از او درباره نگاه امنیتی‌اش بپرسد، امینی به آثار متنوع کارنامه خود اشاره کرد و ضمن افتخار به تجربه تهیه‌کنندگی سریال «گاندو» ابراز تعجب کرد که برخی رسانه‌ها دیگر آثار کارنامه او را نادیده می‌گیرند و اصرار دارند او را فقط با عنوان «تهیه‌کننده گاندو» خطاب کنند!

حالا ماجرای وحید رهبانی هم چیزی از همین جنس است البته کمی متفاوت‌تر؛ رهبانی هنوز برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان عام با نام «محمدآقا» شناخته می‌شود. کاراکتر اصلی همین سریال «گاندو» که سال‌ها سابقه فعالیت در عرصه تئاتر و تلویزیون داشته اما نقش‌آفرینی موفق‌ش در مجموعه «گاندو» بیشتر به چشم آمد و به همین نام به شهرت بیشتری هم رسید.

رهبانی اما بازیگری بسیار توانمند است که در سال‌های اخیر در فیلم‌های متنوعی ایفای نقش کرده است؛ از «مصلحت» حسین دارابی گرفته که در آن نقش یک مسئول قضائی در سال‌های ابتدایی انقلاب را ایفا می‌کند تا «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان که در آن ایفای نقش کاراکتر فانتزی رئیس دیکتاتور یک کارخانه را برعهده داشت. او همین سال گذشته هم با حضور در فیلم «هناس» حسین دارابی بار دیگر در قامت یک کاراکتر منفی دیده شد.

روز گذشته فیلم «یادگار جنوب» با نقش‌آفرینی وحید رهبانی در نقش اصلی در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر رونمایی شد. فیلمی که کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری که یکی از نکات ویژه آن ترکیب بازیگرانش بود. در کنار وحید رهبانی، پژمان جمشیدی و الناز شاکردوست دیگر نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کردند و متفاوت‌ترین حضور را هم صابر ابر در فیلم داشت که به واسطه گریم سنگین، اساساً برای مخاطب قابل شناسایی نبود!

داستان فیلم «یادگار جنوب» درباره یک کینه قدیمی میان دو نفر است که استمرار آن زندگی هر دو آن‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. وحید رهبانی به‌عنوان نقش اصلی این فیلم، یکی از همین دو فرد است که در فرازهایی از فیلم بازی می‌خورد و در فرازهایی دیگر رقیب خود را بازی می‌دهد.

رهبانی حضوری قابل قبول در این فیلم سینمایی داشت و حالا دیگر می‌توان آرام‌آرام تصویری متفاوت از کلیشه‌ای که به‌واسطه حضور رهبانی در سریال «گاندو» در حافظه مخاطب ثبت‌شده بود، از او به خاطر سپرد. رهبانی تا همین‌جا هم ثابت کرده است که وسواس بسیاری در پذیرش نقش‌های خاص دارد و با همین مسیر می‌تواند کارنامه‌ای متفاوت از خود در سینمای ایران ثبت کند.

نشست رسانه‌ای فیلم «یادگار جنوب» روز گذشته در غیاب بازیگران اصلی آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و وحید رهبانی هم حضور نداشت تا خود درباره تجربه متفاوتش در این فیلم سینمایی بگوید اما پورامیری یکی از کارگردانان فیلم درباره حضور وحید رهبانی در «یادگار جنوب» اظهار کرد: وحید رهبانی جدی‌ترین گزینه ما برای نقش‌آفرینی بود چون هم وحید را خیلی خوب می‌شناختیم و روحیات هم را درک می‌کردیم و می‌دانستیم به دل یک کار سخت می‌رویم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار