رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
در بازدید وزیرارشاد از خانه رسانه مطرح شد؛

اسامی هیات داوران فجر ۴۱ به زودی اعلام می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب اعضای هیات داوران فجر ۴۱ و آغاز به کار آن‌ها و همچنین اعلام اسامی‌شان در آینده‌ای نزدیک خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خانه رسانه چهل و […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب اعضای هیات داوران فجر ۴۱ و آغاز به کار آن‌ها و همچنین اعلام اسامی‌شان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خانه رسانه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت و در جمع خبرنگاران درباره کارگردانان فیلم اولی که امسال در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارند، بیان کرد: سال‌ها این مطالبه وجود داشت که افراد جدیدی را به سینمای کشور اضافه کنیم که امسال در رقابت‌هایی که اتفاق افتاد، تعداد زیادی از آثار فیلمسازانی که ساخت اولین اثر بلند سینمایی خود را تجربه می‌کردند، به بخش مسابقه این رویداد راه پیدا کرد که این نشان از زنده و جوان بودن و امیدواری هرچه بیشتر به آینده سینمای ایران است.

وی درباره تحریم جشنواره توسط بازیگران مطرح کرد: جشنواره فیلم فجر، سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه همه هنرمندان‌ست، همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزو خانواده ما هستند و ما آماده شنیدن حرف‌های هنرمندان هستیم. همچنین از همه آن‌ها می‌خواهیم کاری را که هویت آن‌ها را می‌سازد و بدان عشق و علاقه دارند، با اهمیت ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست و همه زیر چتر واحد معتقد به نظام و قانون هستند و ما هم در خدمت همه آنان با قید این دو شرط هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه فضاسازی‌ها معیشت عده‌ای از هنرمندان را به خطر انداخته است، اظهار کرد: بارها این مساله را مطرح کرده‌ام که عده‌ای نباید با سیاسی‌کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند چراکه خطرناک است. ما هم با این روش مخالف هستیم و آن را نادرست می‌دانیم. به همین دلیل فضا را برای کار جمعی اهالی سینما باز و میسر کرده‌ایم، این مسیر را ادامه خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای سینما را با بازی‌های سیاسی خود به گروگان بگیرند

وی درباره این مساله که عده در داخل و خارج از کشور تلاش کردند که جشنواره فجر ۴۱ را کم رونق جلوه دهند، عنوان کرد: درباره این موضوع باید با عدد و رقم صحبت کرد. امروز آقایان محمد خزاعی ریس سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با عدد و رقم نشان دادند که میزان حضور مردم به مراتب از سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از تئاتر فجر هم چنان استقبالی شد که در برخی تماشاگران در سالن‌های نمایش روی زمین نشستند. من وقتی در حیاط هیات دولت این موضوع را مطرح کردم، برخی رسانه‌ها به نقل از من گفتند که گفته‌ام مملو از جمعیت است و یکی دو عکس از افتتاحیه را نشان دادند اما وقتی مشخص شد که چه استقبال فزاینده‌ای شده است، تئاتر را تحریم کردند.

اسماعیلی تاکید کرد: امروز درباره سینما هم همین موضع را گرفتند اما باید بگویم که جشنواره فجر ۴۱ که از ۱۷ بهمن در شهرستان‌ها آغاز شده، شاهد موج استقبال و همراهی مردم بودیم. خوشبختانه در سینماهای تهران نیز عدد اشغال صندلی‌هایمان بسیار بالاست و در مواردی به ۹۰ درصد می‌رسد. این مساله نشان می‌دهد که مردم اهل قهر با سینما نیستند بلکه با سیاست‌هایی که اعمال شده و آثار خوبی که به جشنواره امسال رسیده است، فضای وفاق، الفت و همبستگی بین خانواده های ایرانی و سینما تقویت شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره عفو رهبری و نظرات هنرمندان گفت: از همان روزهای اول اعلام کردم که آغوش وزارت ارشاد به روی همه هنرمندان باز است و اگر کسی اشتباهی هم مرتکب شده است، فضا بسته نیست و از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم.
اسماعیلی افزود: باز هم تاکید می‌کنم ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضا را برای هنرمندانی که لحظات خوبی را برای مردم کشور خلق کرده‌اند اما دچار خطا و لغزشی شدند، باز کردیم تا همه کسانی که علاقه‌مند به هنر هستند، بدون دغدغه کار کنند.

وی تاکید کرد: هر هنرمندی که خطایی کرده و به آن واقف شده است، در مراحل قانونی وزارتخانه و سازمان سینمایی مساله‌اش حل خواهد شد. در این حوزه قهر وجود دارد اما هنرمندان بدانند سینما متعلق به آن‌هاست و ما هم با افتخار در خدمت همه اهالی سینما هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بخش بین‌الملل جشنواره فجر نیز یادآور شد: بخش بین‌الملل فجر امسال درخشیده و مورد رضایت ماست. در حقیقت با تدبیر رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره مهمان‌های خارجی قابل توجهی داریم و امیدواریم در سال‌های آینده بخش بین‌الملل درخشش بیشتری داشته باشد.

اسماعیلی در پایان درباره اعلام نشدن اسامی هیات داوران جشنواره فجر ۴۱ خاطرنشان کرد: اعضای هیات داوران انتخاب شده و داوری در حال انجام است. همچنین اسامی عزیزان به زودی توسط دبیر جشنواره اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار