رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

قائم‌مقام ساترا گفت: باید فضا را برای همه باز کنیم. این که فکر کنیم فقط یک عده خاص می‌توانند برای ما فیلم بسازند شاید گزاره خیلی درستی نباشد. باید فضا را ایجاد کنیم که همه وارد این عرصه شوند. محسن قائمی‌نسب اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر امسال جزو جشنواره هایی است که با وجود حواشی‌هایی که […]

قائم‌مقام ساترا گفت: باید فضا را برای همه باز کنیم. این که فکر کنیم فقط یک عده خاص می‌توانند برای ما فیلم بسازند شاید گزاره خیلی درستی نباشد. باید فضا را ایجاد کنیم که همه وارد این عرصه شوند.

محسن قائمی‌نسب اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر امسال جزو جشنواره هایی است که با وجود حواشی‌هایی که برخی‌ها ایجاد کردند خوب برگزار شده و طبق گزارش‌ها استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. این استقبال نشان داده که افراد مختلفی می‌توانند وارد جشنواره شوند.

وی ادامه داد: امسال انشاءالله با چهره‌های جدیدی در جشنواره فیلم فجر روبرو می‌شویم که برای آینده حرف خواهند داشت.

قائمی‌نسب گفت: همانگونه که چهره‌های قدیمی برای ما ممکن است تکراری باشند ۲۰ سال قبل این‌ها هم جدید بودند و حرف برای گفتن داشتند و جشنواره امسال و سال‌های آینده با چهره‌های جدیدی می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی همچنین در خصوص صدور مجوز و نظارت بر محتوای فضای مجازی در پلتفرم‌ها و سکوهای نمایش خانگی گفت: تصمیم‌های گرفته شده مربوط به امسال نیست. مربوط به سه، چهار سال قبل بوده است. این از ماموریت‌ها و وظایف انحصاری صدا و سیماست که اقدام به ایجاد تشکیلاتی به نام ساترا کرده است.

قائمی‌نسب گفت: ساترا ارتباط خوبی با پلتفرم‌ها دارد و نقش آن در تنظیم‌گری و حمایت از سکوهای نمایش خانگی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: بنای ساترا و رسانه ملی بر این نیست که پتلفرمی را محدود کرده یا تعطیل کند.

وی اظهار داشت: در مقاطع مختلف به پلتفرم‌ها محتوای تولیدی از طریق صدا و سیما و مجوز داده می شود که می توانند کمک رسانه ملی باشند و در این زمینه مشکلی نداریم. مسائل ریز و حواشی‌ای که ایجاد می شود با تعامل و درایت و اجرای صحیح قوانین حل می‌شود.

قائمی‌نسب تصریح کرد: این که بگویم این پلتفرم‌ها محدود نخواهند شد مجوز و چک سفید به افراد است و کسی نمی‌تواند این را اعلام کند. تا زمانی که این ها در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشور حرکت کنند و بر اساس آن، نظارت نهادهای بالادستی را بپذیرند هیچ وقت نه تنها تعطیل نمی شوند و بلکه به این پلتفرم ها کمک و از آنها حمایت هم می شود.

وی افزود: اگر مواردی هم باشد که پلتفرمی بخواهد تخلف خود را استمرار دهد و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشور قرار نگیرد بر اساس قوانین با آنها برخورد می شود.

قائمی‌نسب گفت: اما بنای ساترا و رسانه ملی بر این نیست که پتلفرمی را محدود کرده یا تعطیل کند مگر این که آن پلتفرم نخواهد همکاری کرده و در چارچوب قوانین و مقررات مصوب و اسناد بالادستی فعالیت نکند.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم هر کسی در کشور فعالیت می کند باید در یک چارچوبی باشد و این پذیرفته شده است و هیچ فرقی هم بین پلتفرم ها نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار