رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

تهیه کننده فیلم «شماره ده»، گفت: این فیلم در شرایط سخت با نیاز به امکانات نظامی و گسترده که وجود دارد، ساخته شد و از پیش تولید تا پایان و تحویل فیلم به جشنواره فقط ۱۰۰ روز طول کشید که توانستیم رکورد بزنیم. ابراهیم اصغری با بیان اینکه خشونت بعثی ها گاها مثل خشونت داعش […]

تهیه کننده فیلم «شماره ده»، گفت: این فیلم در شرایط سخت با نیاز به امکانات نظامی و گسترده که وجود دارد، ساخته شد و از پیش تولید تا پایان و تحویل فیلم به جشنواره فقط ۱۰۰ روز طول کشید که توانستیم رکورد بزنیم.

ابراهیم اصغری با بیان اینکه خشونت بعثی ها گاها مثل خشونت داعش بود که بخشی از آن در این فیلم به تصویر کشیده شد، افزود: بعثی های دهه ۶۰ با برادران الان که ما با آنها در پیاده روی اربعین مواجه می شویم متفاوت بودند.

وی بیان کرد: برای تولید این کار یک رکورد داشتیم. از پیش تولید تا پایان و تحویل فیلم به جشنواره ۱۰۰ روز طول کشید. فیلم شماره ۱۰ در شرایط سخت با نیاز به امکانات نظامی و گسترده که در فیلم وجود دارد، ساخته شد. ما از اول قصد داشتیم فیلم را به جشنواره فجر ارائه دهیم و به همین دلیل سعی کردیم در زمان محدود کار را انجام دهیم البته تلاش کردیم به کیفیت فیلم آسیب نرسد اگرچه شاید به عوامل فیلم فشار وارد شد.

اصغری در خصوص بازخورد این فیلم نیز گفت: روز اول در نشست منتقدان و خبرنگاران و در روزهای اخیر که اکران ها را در سالن های مختلف از جمله برج میلاد دنبال کردم بازخوردها نسبت به فیلم خیلی خوب بود و نظرها بیشتر مثبت بود. حتی از دوستان شنیدم در فیلم هایی که تاکنون اکران شده، شماره ۱۰ بهترین فیلم بوده است.امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

تهیه کننده فیلم شماره ۱۰ در پاسخ به این پرسش که یکی از منتقدان گفته عراقی ها دراین فیلم خیلی خشن بودند، گفت: کاش این دوست عزیز زمان جنگ چند روزی به جبهه می‌آمد و با عراقی ها از نزدیک روبه رو و درگیر می شد یا خدایی ناکرده اسیر می شد تا بداند بعثی ها از این هم خشن تر بودند.

وی در خصوص مجید صالحی بازیگر این فیلم گفت: مجید از ابتدا دوست داشت نقش متفاوت و سختی بازی کند. فیلمنامه را که خواند به شدت علاقمند شد این نقش را بازی کند. هر چند به سختی‌های کار واقف بود ولی واقعا برای اینکه شخصیت را دربیاورد انرژی زیادی گذاشت.

اصغری افزود: فیلم بیشتر در لوکیشن های خارجی همچون باتلاق بود، به خصوص برای مجید به عنوان بازگیر بدلکاری وجود نداشت. او اصرار هم داشت همه سکانس ها را خودش بازی کند. بنده از همراهی و زحمتی که کشیده تشکر می‌کنم و امیدوارم به حقش برسد.

مجید صالحی بدلکار نپذیرفت

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا تلاش کردیم یک کار متفاوت انجام دهیم. چون سالها قبل در مورد اسرا و جانبازان کار کرده ام، سعی کردم طراحی صحنه، انتخاب بازیگر لوکیشن کار متفاوت باشد به خصوص بازیگرانی که واقعا بازگیر باشند در فیلم بازی کنند که در نهایت با همراهی دوستان به این انتخاب‌ها رسیدیم. به نظرم همه بازیگران خوب بازی کردند و من از آنها قدردانی می کنم.

تهیه کننده فیلم شماره ۱۰ گفت: اطمینان دارم در اکران عمومی، نسل جدید و گذشته می‌تواند با این فیلم ارتباط برقرار کنند و مخاطب امروزی که به شدت سخت پسند شده و فیلم های روز جهان را می بیند می تواند با این فیلم ارتباط برقرار کند. چون ما از منظر متفاوتی دفاع مقدس را نشان می‌دهیم.

اصغری در پایان گفت: به دنبال این هستیم در شرایط مسائد اکران را شروع کنیم تا مخاطب جذب شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار