رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

فیلمنامه‌های سه فیلم از «نرگس آبیار» درگنجینه موزه سینما ثبت شد. همزمان با زادروز نرگس ابیار به درخواست موزه سینما، سه فیلمنامه‌ «شبی که ماه کامل شد»،«نفس» و«ابلق» به این مجموعه فرهنگی- تاریخی اهداء شد. نسخه‌های اهدایی، نسخه شخصی کارگردان در زمان تولید بوده و شامل متن کامل فیلمنامه همراه با صحنه های حذف شده […]

فیلمنامه‌های سه فیلم از «نرگس آبیار» درگنجینه موزه سینما ثبت شد.

همزمان با زادروز نرگس ابیار به درخواست موزه سینما، سه فیلمنامه‌ «شبی که ماه کامل شد»،«نفس» و«ابلق» به این مجموعه فرهنگی- تاریخی اهداء شد.

نسخه‌های اهدایی، نسخه شخصی کارگردان در زمان تولید بوده و شامل متن کامل فیلمنامه همراه با صحنه های حذف شده و یادداشت نرگس آبیار در مقام کارگردان است که به عنوان بخشی از تاریخ سینمای ایران نکات قابل ملاحظه‌ای را در خصوص این آثار و فیلمسازی وی بیان می‌کند.

نرگس آبیار در کارنامه هنری خود ساخت آثاری همچون «ابلق»، «شبی که ماه کامل شد»، «نفس»، «شیار ۱۴۳» و «اشیاء از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکترند» را دارد.

این فیلمساز صاحب سبک که پیش از این جوایز بسیاری از جشنواره های داخلی و بین المللی را برای سینمای ایران به ارمغان آورده در دو سال اخیر مشغول ساخت سریالی بر اساس رمان شناخته شده سیمین دانشور به نام «سووشون» است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار