رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 13 اسفند 1401 - 10:59
  • کد خبر : 117537
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» از روزنه ای به سوی امید می گوید

غلامرضا عربی طراح وکارگردان تاتر، پیرامون نمایش تازه خود «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» در مصاحبه ای به شرح مختصر این نمایش پرداخت. عربی گفت: نمایشنامه در چهارچوب نمایشنامه های معناباخته تعریف می شود. پس داستان در این گونه ی نمایشی ابعاد و اشکال کلاسیک خودش را دنبال نمی کند اما چند خطی نمایشنامه می […]

غلامرضا عربی طراح وکارگردان تاتر، پیرامون نمایش تازه خود «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» در مصاحبه ای به شرح مختصر این نمایش پرداخت.

عربی گفت: نمایشنامه در چهارچوب نمایشنامه های معناباخته تعریف می شود. پس داستان در این گونه ی نمایشی ابعاد و اشکال کلاسیک خودش را دنبال نمی کند اما چند خطی نمایشنامه می تواند این باشد که قهرمان داستان که یک نابینا است به همراه اسبش از پیچ و خم تاریخ گذر می کند و در راه عاشقی اسبش را قربانی می کند، معشوقه اش را هم از دست می دهد و به تنهائی می رسد… اینجا است که روزنه ای از امید راه جدیدی را برایش باز می کند.

وی در ادامه از مشکلات سخن به میان آورد و گفت: کار کردن با این مجموعه مشکلات و سختی های ریز و درشتی دارد از رفت و آمد گرفته تا چگونگی مختصات محل تمرین و اجرا… اما شیرینی هایش به سختی ها می چربد. هزینه های تولید با این گروه بالا است و کمتر کسی ریسک این گونه تولید را می پذیرد. ولی کماکان اینجا هستیم و بزرگترین نمایش تاریخ نابینایان را چه به لحاظ معنا و چه به لحاظ تکنیک و ساختار اجرائی، خلق کردیم.

عربی درباره گروه باران افزود: گروه تاتر باران زاده کلاس های بزرگ تئاتر فرهنگسرا در سال ۱۳۸۰ است که تا امروز کارهای زیادی انجام داده ایم. کار با بچه های بینائی هم بخش مهمی از فعالیتهای این گروه است و تمام تلاشمان در این سالها انجام دادن کارهای با کیفیت با توجه به مختصات تئاتر حرفه ایست.

این کارگردان به برنامه های آتی خود اشاره کرد و افزود: یک پیشنهاد برای تئاتر شهر با این گروه دارم که امیدوارم اجرائی بشود چون مستلزم حمایت مالی زیادی است و آن اجرای نمایش با صد بازیگر در سالن اصلی تاتر شهر.

از کارهای پیشین غلامرضا عربی میتوان به، شهادت پیوتر اوهه، در خیابانهای سرد شب، ایستادن به وقت رفتن، شاباش خوان، فصل بهار نارنج و… اشاره کرد.

عوامل نمایش «همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» عبارتند از: نویسنده: محمد ‌چرم‌شیر،طراح و کارگردان: غلامرضا ‌عربی،بازیگران: مریم دیهیم بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی‌خواه، مسیحا موسوی، علی خدایاری،حمیدرضا ‌فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی، حانیه رستگاری،مدیر تولید:دکتر نازنین پاشا ،دستیار کارگردان و منشی صحنه:سارا ‌سعادت ‌نیا، برنامه ریز:مجید یاراحمدی موسیقی:مهرپاد زحمتکش، نوید ‌نوبخت، مبینا منصوری، بازیگردان:  مجتبی گوهر خای، طراح لباس: نگین ‌صدرزاده، طراح پوستر و طراح بروشور:مینا ‌قانع، مشاور امور رسانه:پیام ‌احمدی ‌کاشانی، طراح نور و طراح صحنه:غلامرضا ‌عربی، هماهنگی:علیرضا ناظم بافقی، تبلیغات فضای مجازی:مرتضی ‌عبدالحسینی، وحید نجف زاده ،عکاسان:پیام ‌احمدی ‌کاشانی،سیروس ‌رستم ‌پور،حرکات اصلاحی بدن:  مهرانگیز رستگاری تصویر بردار و ساخت تیزر: جلال عیوضی، زهرا میمندی پاریزی ،دستیاران لباس: آیدا فاضلی، پانیذ وثوق ،مجریان طرح لباس:نگین ‌صدرزاده، اکرم بایه ساخت دکور:(دکوراسیون ناوک)،غلامرضا ‌عربی، حمید رحیمی نیا، آزاده حاجی حسینعلی گریم:مهلا شهریاری، دستیار گریم:محمدعلی شهریاری ،مدیر صحنه:امید ‌سرلک و دستیار صحنه: علی علمدارزاده، مرضیه دیهیم بخت، امیرحسن حدادی

علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط می توانند به سایت تیوال و یا به نشانی تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر (عج)، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر مراجعه فرمایند.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار