رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

رییس ساترا درباره جزئیات بخش‌های ممیزی شده مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی در نمایش «رصتا» توضیحاتی ارائه کرد. سعید مقیسه درباره بخش‌های ممیزی شده آثار شبکه خانگی که به صورت خصوصی در نمایشگاه «رصتا» برای مسئولین کشور به نمایش درآمد بیان کرد: ما بخشی را آماده کردیم از محتواهایی که ساترا ممیزی کرده بود و از انتشار آنها […]

رییس ساترا درباره جزئیات بخش‌های ممیزی شده مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی در نمایش «رصتا» توضیحاتی ارائه کرد.

سعید مقیسه درباره بخش‌های ممیزی شده آثار شبکه خانگی که به صورت خصوصی در نمایشگاه «رصتا» برای مسئولین کشور به نمایش درآمد بیان کرد: ما بخشی را آماده کردیم از محتواهایی که ساترا ممیزی کرده بود و از انتشار آنها جلوگیری شده بود، اینها را به صورت محرمانه برای مسئولان و حتی برخی عوامل تولید نمایش دادیم که ببینند واقعاً موضوع غرض‌ورزی یا افراط یا زیاده روی و جلوگیری از فعالیت نیست و بسیاری از محتواها صرفاً بخش خیلی کوتاهی از آن در حد چند ثانیه مشکل داشته است که ساترا اجازه نداده این محتواها پخش شوند و با ممیزی ساترا جذابیت محتوا کم نشده است اما بخشی که مشکل داشته است حذف شده است و از سکوهای نمایش خانگی (پلتفرم‌ها) پخش نشده است.

وی ادامه داد: اینها محتوایی بود که واقعاً غیرقابل پخش بود و با ارزش‌های ایرانی اسلامی با منافع ملی و با حقوق مردم منافات داشت، خانواده‌ها نمی‌پسندند و نباید به صورت عمومی منتشر شود.

مقیسه درباره واکنش مسئولان بعد از تماشای این صحنه‌ها اظهار کرد: بلااستثنا هیچ مهمان و مسئولی هم نبود که بگوید حتی یکی از محتواها بدون دلیل از اینها ایراد گرفته شده است. همه موارد مورد قبول آنها بود و سوال می‌کردند راهکار و ضمانت اجرایی برای جلوگیری از این محتوا چیست که ما هم توضیح می‌دادیم که تمام پلتفرم‌ها تمکین کردند و فقط یک پلتفرم در بخشی از آثار خود تمکین نکرده است که راهکارهایی برای ایجاد فضای لازم برای تمکین از قانون با مشورت برخی مسئولین مرتبط با موضوع کشور در نظر گرفته شده است.

وی در توضیحات بیشتر گفت: البته اینها محتوایی بود که قبل از پخش ممیزی شده و همکاری هم از طرف پلتفرم‌ها صورت گرفته بود و پخش نشده بود. بخش‌هایی هم که همراهی نکردند و پخش شده بودند هم برای این مسئولان پخش شد.

به گفته مقیسه، سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهور، نمایندگان مجلس، مدیران شبکه‌های صداوسیما، معاونین وزرا، از جمله مسئولینی بودند که این محتوا برای آنها به نمایش در آمد.

مقیسه در پایان درباره اینکه چرا این بخش‌های ممیزی شده برای خبرنگاران به نمایش درنیامد گفت: نمایش این بخش‌ها برای مدیران رسانه‌ها و نمایندگان ایشان توسط معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا بعد از نمایشگاه انجام خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار