رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

شبکه جهانی جام جم با تدارک برنامه هایی ویژه و متفاوت به استقبال بهار و سال جدید خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، با فرارسیدن ایام نوروز و برای استفاده بهینه مخاطبان خارج از کشور از برنامه های متنوع و متکثر شبکه، تمامی برنامه ها در جدول پخش به […]

شبکه جهانی جام جم با تدارک برنامه هایی ویژه و متفاوت به استقبال بهار و سال جدید خواهد رفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، با فرارسیدن ایام نوروز و برای استفاده بهینه مخاطبان خارج از کشور از برنامه های متنوع و متکثر شبکه، تمامی برنامه ها در جدول پخش به گونه ای جانمایی شده است که مطابق با نیاز و سلیقه مخاطبان روانه آنتن شود. این برنامه ها که در گروه های مختلف شبکه جهانی جام جم تهیه شده؛ با هدف اشاعه فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، افزایش سطح آگاهی های عمومی و ایجاد نشاط و سرگرمی تنظیم شده است.«نسیم نوروزی» از گروه فرهنگ، ادب و هنر خواهد وزید

ویژه برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جم با عنوان «نسیم نورزی» توسط «مبینا نصیری»، «مهدی توتونچی» و «مسعود روشن پژوه» اجرا خواهد شد. همچنین «علیرضا قیامتی» و «مریم واعظ پور» در بخش ادبی و فرهنگی و «زینب بیات» در بخش شعرخوانی به زبان افغانستانی در این برنامه ۳۰۰ دقیقه ای حضور خواهند داشت. پخش زنده موسیقی از اقوام مختلف ایرانی، اجرای نقالی و شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، نمایش رادیویی، پخش کلیپ تبریک سال نو توسط ایرانیان و فارسی زبانان خارج از کشور ونیز هنرمندان و ورزشکاران، یادبود هنرمندان و چهره های درگذشته در سال ۱۴۰۱ و دعوت از نخبگان و چهره های موفق کشور از جمله بخش های این ویژه برنامه خواهد بود. همچنین در ویژه برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جام دو شخصیت افسانه ای « ننه سرما» و « عمونوروز» حضور خواهند داشت و با میهمانان گفتگو و خوش و بش خواهند داشت. در کنار همه این بخش ها چندین شیرینی پز ماهر از استان های مختلف کشور به پخت و آموزش شیرینی های خاص منطقه خود می پردازند. نمایش حال و هوای نوروز در شهرهای ایران، ارتباط با حرم رضوی و اجرای زنده دعای تحویل سال توسط یکی از خوانندگان سنتی مطرح کشور نیز به زیبایی های این برنامه خواهد افزود. بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی رییس جمهور محترم نیز در ابتدای سال پخش خواهد بود. محورهای اصلی این ویژه برنامه، سوای از فضای شاد و سرگرم کننده نوروزی، تاکید بر فرهنگ و هویت ایرانی، اهمیت همگرایی میان کشورهای حوزه تمدنی زبان فارسی، تشریح آداب و رسوم و آیین های نوروزی در استانهای مختلف، نمایش سفره های نوروزی ایرانیان وفارسی زبانان خارج کشور و … خواهد بود. خانواده های شهید «محمد بروجردی» و شهید «آرمان علی وردی»و هنرمندانی بزرگواری همچون «شمسی فضل اللهی»، «جهانگیر الماسی»، «بیوک میرزایی»، «رسول نجفیان»، «هادی عامل»، «فرید دریا مج»، «حمید رسولیان»، «کاظم کاظمی» شاعر افغانستانی و … از جمله میهمانان این برنامه خواهند بود. گفتنی است این برنامه راس ساعت ۲۲ به وقت تهران و ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت وین، همزمان در دو کانال آمریکا و آسیا پخش خواهد شد.
فرشی از عشق در نوروز امسال پهن می شود
مجموعه «فرشی از عشق» عنوان مستند جذابی است که با محوریت تاریخ فرش ایران به تهیه کنندگی و کارگردانی «محمدرضا جعفری» در ۳ قسمت ۵۰دقیقه ای برای پخش در ایام نوروز تولید شده است.
پیشینه فرش ایران از ۲۵۰۰ سال پیش تا قبل از دوره صفوی، بررسی عصر طلایی فرش ایران از دوره های افشاریان تا زمان معاصر، معرفی موزه های مطرح فرش در دنیا، نگاه علمی و پژوهشی در حوزه دست بافت های ایران و… از جمله موضوعاتی است که مورد توجه این مستند بوده و  با صدای استاد «اکبر منافی» برای علاقمندان و مخاطبان خارج از کشور روایت خواهد شد.
زنان موفق ایران زمین در «مه زاد»

مستند «مه زاد» نام دیگر برنامه گروه فرهنگ، ادب و هنر است که با هدف انعکاس زندگی بانوان موفق و نخبه ایرانی در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای، در این ایام پخش می­شود. زمان پخش این برنامه ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران خواهد بود.
«میراث مشترک» از نوروز مشترک

برنامه «میراث مشترک» نیز با حضور سه مجری ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی برای نوروز ۳ برنامه را پیش بینی کرده است. در این برنامه هر یک از مجریان از آئین ها و سنت های موجود در کشور خود به مناسبت عید نوروز می گویند و این هویت و میراث مشترک پاس داشته می­شود.
«گنجینه های ایران» در شبکه جهانی جام جم
«گنجینه های ما» عنوان برنامه دیگری است که گروه فرهنگ، هنر و ادب برای ایام نوروز روانه پخش خواهد کرد. این برنامه در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای به موضوع آثار جمع آوری شده توسط مجموعه داران شخصی همچون عروسک های محلی، قفل های قدیمی، ابزار مشاغل قدیم ایران، نقاشی های کلاسیک و قهوه خانه ای، مدال های ایران و ملل از دوران گذشته تا کنون، زیورآلات و …  می پردازد.
تهیه کننده و کارگردان این برنامه «احمد ظریف رفتار» است.
سفیران کشورهای عضو سازمان اکو در جشن نوروزی
«میراث کهن» عنوان ویژه برنامه گروه تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام جم است که در ۹ قسمت ۱۵ دقیقه ای با اجرای «شمیم علیزاده» از ایران و یک مجری از تاجیکستان پخش خواهد شد.

در این برنامه با سفرای کشورهای عضو سازمان اکو که شامل کشورهای افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، پاکستان و ترکیه می­شود در خصوص نوروز مصاحبه و گفتگو خواهد شد.
گپ و گفت با مهمانان و مدعوین، پخش موسیقی فولکلور کشورهای مختلف، اجرای گروه­های هنری،  پخش نماهنگ و گزارش­های مرتبط با موضوع آداب و رسوم نوروز در سایر کشورها، تبریک نوروزی به زبانها و گویش کشورهای مختلف و … از برنامه های تدارک دیده شده در این بخش خواهد بود.
این برنامه هر روز ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران پخش خواهد شد.
ایرانیان خارج از کشور از نمایی نزدیک
«نمای نزدیک» نام برنامه دیگر گروه تولیدات بین­ الملل است که از مراسم جشن نوروز در آلمان، ترکیه، پاکستان، ازبکستان، افغانستان، هند و بوسنی توسط ایرانیان خارج از کشور گزارش خواهد داد. این میان برنامه در ۱۰ قسمت ۵ دقیقه ای پخش خواهد شد.
تماشای ستارگان پارسی از پنجره مهر ایرانی
«ستارگان پارسی» عنوان مسابقه ای است که به تهیه کنندگی «احمد کاوه» در  سه کشور ایران، هند و افغانستان تولید شده است؛ این برنامه که کاری از گروه تولیدات خارج از کشور است، در ایام نوروز،  روزهای شنبه، ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه به وقت تهران و ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه به وقت وین از کانال­های شبکه جهانی جام جم به روی آنتن خواهد رفت.
در این مسابقه هشت تیم به رقابت خواهند پرداخت. هر تیم شامل دو شرکت کننده ایرانی و خارجی است که باید از راه دور با یکدیگر هماهنگ شده و از عهده انجام چالش های محوله به بهترین شکل بر آیند تا تنها یک تیم جایزه بزرگ مسابقه را به خانه ببرد.
مسعود روشن پژوه با مسابقه محله در میان کودکان و نوجوانان ایرانی خارج از کشور
گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم «مسابقه محله» را از میان جمع کودکان و نوجوانان ایرانی ساکن در کشورهای امارات متحده عربی، کویت و قطر روانه آنتن خواهد ساخت. این برنامه با حضور دانش آموزان ایرانی و والدین آنها و با اجرای «مسعود روشن پژوه» در ۱۳ قسمت ۲۰دقیقه ای پخش می­شود.  زمان پخش این برنامه ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران خواهد بود.
نیمکت هایی برای تبیین بیانیه گام دوم
برنامه دیگری که در ایام نوروز از شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد، برنامه ترکیبی – نمایشی«نیمکت» است که پخش آن از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. این برنامه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه تشریح پیشرفت ها و موفقیت های کشور، سختی راهی که پیموده شده، شرایط کنونی ایران و نقش جوانان و نوجوانان در آینده ایران اسلامی می پردازد.
این برنامه ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران پخش می­ شود.

شب های نوروز با شب نشینی
جنگ شب نشینی نیز در ایام نوروز، لحظات شاد و پرخاطره ای را برای ایرانیان و فارسی زبانان خارج از کشور رقم خواهد زد. در این برنامه نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و گروههای موسیقی به معرفی خود و نیز اجرای برنامه خواهند پرداخت.
کنکاش در شعار سال از ابتدای سال
شبکه جهانی جام جم با هدف پوشش سریع و هدفمند به شعار سال ۱۴۰۲، دو برنامه «کنکاش»  را نیز به این موضوع اختصاص داده است. در این برنامه زنده کارشناسان و صاحبنظران مطابق با عنوان شعار سال به تحلیل و تفسیر و ارائه دیدگاه های خود می پردازند.

۱۵ فیلم سینمایی و چندین مستند زیبا و پخش چهار سریال از سه کانال
واحد تامین برنامه شبکه نیز در ایام نوروز به منظور ایجاد تنوع بیشتر در برنامه ها و مطابق با ذائقه مخاطبان خارج از کشور قصد دارد در ایام نوروز چهار مجموعه نمایشی را روانه آنتن سازد. این سریال ها شامل «نون خ»، «گیلدا»، «نابرده رنج» و «پرده نشین» خواهد بود.
همچنین در ایام نوروز مستندهای فراوانی از شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد که از جمله آنها «بام ایران»، «همسفر» و «عملیات پلنگ» می باشند.
در زمینه موسیقی نیز شبکه جهانی جام جم در ایام نوروز برنامه «ترمه» را روی آنتن خواهد برد. در این برنامه موسیقی های متنوعی با حضور خوانندگان سنتی، پاپ و محلی پخش خواهد شد.
افزون بر موارد ذکر شده واحد امور مخاطبان نیز در راستای تعامل با بینندگان خارج از کشور، تعداد فراوانی میان برنامه ۵ دقیقه ای از تبریک هموطنان خارج از کشور و شعرخوانی به مناسبت عید نوروز همچنین گزارش هایی از شهروند خبرنگاران در سراسر دنیا جهت پخش ارسال خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار