رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند موبایلی «منهای سیاست» فیلم جدیدی از امیر تاجیک است که به حواشی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا می‌پردازد. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، تاجیک در مراسمی که جمعه ۲۶ اسفند برای رونمایی از این مستند به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد، گفت: «منهای سیاست» تجربه جدیدی […]

مستند موبایلی «منهای سیاست» فیلم جدیدی از امیر تاجیک است که به حواشی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا می‌پردازد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، تاجیک در مراسمی که جمعه ۲۶ اسفند برای رونمایی از این مستند به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد، گفت: «منهای سیاست» تجربه جدیدی از فیلمسازی با موبایل است که در آن تلاش کرده‌ام روایتی جذاب با تصاویر کمتر دیده شده از حواشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به نمایش گذارم. این مستند در‌ ۴۰ دقیقه‌ کوشیده‌ فوتبال را از آن سوی فضای مه‌آلود سیاست به بینندگان خود نشان دهد.مدیر پیشین شبکه مستند سیما افزود: تولید فیلم با موبایل می‌تواند به کاهش شدید هزینه‌ها در فیلمسازی منجر شده و با آموزش و استفاده از این روش، تعداد بیشتری قصه و روایت امکان تولید و بازگوشدن پیدا می‌کنند. آنچه مهم است، روایت فیلمساز است که می‌تواند مخاطب را جذب کند.

نمایش زاویه‎ای متفاوت از جنجال‌های سیاسی از جام جهانی

تاجیک ادامه داد: تلاش کرده‌ام با تمرکز بر چند شخصیت ایرانی حاضر در جام جهانی با آنها همراه شده و بیننده را در طول مسابقه به سکو‌های استادیوم‌ ببرم تا از زاویه‌ای کاملا متفاوت و به دور از جنجال‌های سیاسی، در جریان حوادث و اتفاقات مسابقه قرار گیرد.

وی درباره شخصیتهای این مستند توضیح داد: سردبیر ورزشی که در تهران به کار نوشتن مشغول است، دو هوادار کرد که با هزاران مشقت خود را از سنندج به قطر رسانده‌اند و جمعی از ایرانیان هوادار فوتبال که همواره در جام‌های جهانی حضور داشته‌اند، از جمله شخصیت‌های این فیلم هستند.

جزییاتی جذاب از حواشی بازی ایران و آمریکا

این مستندساز ضمن تشکر از حضور شخصیتهای فیلم در این مراسم، بیان کرد: مواجهه‌ی هواداران ایرانی و آمریکایی و رفتارهای جالب این دو گروه از فوتبال‌دوستان در کنار جزییات جذاب فراوان از حواشی این مسابقه در فیلم روایت شده و امیدوارم مورد نظر و استقبال مخاطبان قرار گیرد.

تاجیک در پایان گفت: امیدوارم این فیلم که روایتی منحصر بفرد از عرق ملی شخصیت های فیلم است به زودی از رسانه ملی پخش شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار