رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی «مهدی خسروی» و  تهیه‌کنندگی «محمدرضا شریفی‌نیا» از ۲۴ اسفند در سنیماهای تهران و شهرستان‌ها اکران شده و تاکنون با فروش نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در هفته اول، در رده سوم فیلم‌های نوروزی قرار گرفته است. «محمدرضا شریفی‌نیا» تهیه‌کننده و یکی از بازیگران «عروس خیابان فرشته» درباره این […]

فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی «مهدی خسروی» و  تهیه‌کنندگی «محمدرضا شریفی‌نیا» از ۲۴ اسفند در سنیماهای تهران و شهرستان‌ها اکران شده و تاکنون با فروش نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در هفته اول، در رده سوم فیلم‌های نوروزی قرار گرفته است.

«محمدرضا شریفی‌نیا» تهیه‌کننده و یکی از بازیگران «عروس خیابان فرشته» درباره این فیلم می‌گوید: ما در این فیلم، سعی کردیم که یک اثر کمدی خوب که حرفی برای گفتن دارد و به بعضی از مسائل اجتماعی گریز می‌زند، بسازیم، که علاوه بر نقد و آسیب‌شناسی، سرگرم کننده هم باشد و بستری برای تفریح مردم فراهم آورد.

شریفی‌نیا درباره این ذهنیت که فیلم‌های کمدی، سطحی هستند، می‌گوید: آثار این ژانر لزوما سطحی نیست. ما باید سعی کنیم به سمت «کمدی» برویم و به معضلات جامعه در بستر کمدی نیشتر بزنیم… به زعم من «عروس خیابان فرشته» نمونه‌ای از یک فیلم کمدی خوب است.

اما «حسام نواب صفوی» بازیگر فیلم که در «عروس خیابان فرشته» حضوری متفاوت دارد، معتقد است: بازیگر زمانی که به سطحی در سینما می‌رسد که شناخته می‌شود، باید انتخاب‌ها را عوض کند. نکته مهم در انتخاب نقش برای من، تفاوت است‌. اگر نقش متفاوت باشد زیر بار گریم سخت آن می‌روم و دیالوگ‌هایش را می‌پذیرم.

او می‌گوید: کسب افتخار در سینما بد نیست اما آنچه ادامه مسیر یک بازیگر را تضمین می‌کند، گیشه است. اگر بازیگر بهترین جایزه‌ها را بگیرد اما گیشه خوبی نداشته باشد، بودنش تضمین ندارد.

به عقیده «سام نوری» دیگر بازیگر «عروس خیابان فرشته»، موضوع تحکیم خانواده، یکی از عواملی است که موجب حضور او در این فیلم شده است. او می‌گوید: ملاک من برای انتخاب نقش، طولانی بودن آن نیست بلکه ترجیح می‌دهم در فیلمی حضور داشته باشم که رستگاری را نشان دهم، پیامی را به بیننده منتقل کنم و لبخند به لب مخاطب بیاید.

در خلاصه داستان «عروس خیابان فرشته» آمده است: خانواده مهاجر درخانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند. هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. با بازگشت دایی خانواده پس از سال‌ها به همراه عروسش از خارج از کشور به نیت فروش خانه قدیمی خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسرهای بزرگی می‌کند و این خانواده تلاش می‌کنند، به هر نحوی این خانه را حفظ کنند تا این که …
محمدرضا شریفی نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب صفوی، کمندامیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، فهیمه رحیم نیا، هلیا امامی و مجتبی شفیعی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: مهدی خسروی، فیلمنامه نویس: الهه زارع نژاد براساس طرحی از مجتبی متولی، تهیه‌کننده: محمدرضا شریفی‌نیا، مدیر فیلمبرداری: فرشاد خالقی، موسیقی: بهنام ابطحی، صدابردار: اردلان کیان ارثی، صداگذار: مهرداد جلوخانی، چهره‌پرداز: شهرام خلج، طراح صحنه: آبتین برقی، طراح لباس: مرضیه حکیمی، جلوه‌های ویژه بصری: روزبه کلباسی،  تدوین: روزبه کلباسی.مدیرتولید: مجتبی متولی، دستیارتهیه: حنیف سروری، سرمایه‌گذار: علیرضا آشوری، عکس: احمدرضا شجاعی، مدیرتدارکات: نادر محمدی

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار