رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انیمیشن ژاپنی« سوزومی» با افتتاحیه ۵۰ میلیون دلاری گیشه سینماهای چین را گرفت. به نقل از ورایتی، انیمیشن ژاپنی «سوزومی» در اولین آخر هفته اکرانش در سینماهای چین ۵۰ میلیون دلار فروخت تا نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه در روزهای غیرتعطیلات چین به ثبت برساند. این انیمیشن با نمایش در فاصله روزهای جمعه […]

انیمیشن ژاپنی« سوزومی» با افتتاحیه ۵۰ میلیون دلاری گیشه سینماهای چین را گرفت.

به نقل از ورایتی، انیمیشن ژاپنی «سوزومی» در اولین آخر هفته اکرانش در سینماهای چین ۵۰ میلیون دلار فروخت تا نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه در روزهای غیرتعطیلات چین به ثبت برساند.

این انیمیشن با نمایش در فاصله روزهای جمعه تا یکشنبه این مقدار فروخته است و با این رقم بزرگ‌ترین افتتاحیه هر فیلم در سال ۲۰۲۳ در هفته غیرتعطیلات سال نوی چینی را به نام خود کرده است. بهترین فیلم در مکان بعدی «مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» است که در اواسط فوریه افتتاحیه ۱۹.۴ میلیون دلاری را ثبت کرده بود.

«سوزومی» به کارگردانی شینکای ماکوتو در اواخر سال ۲۰۲۲ در ژاپن اکران شد و در مجموع ۱۰۵ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم که در جشنواره فیلم برلین هم حضور داشت، اکنون در کره جنوبی هم با اقبال روبه رو شده و عنوان دومین فیلم پرفروش سال را از آن خود کرده است و در حالی که سه هفته از اکرانش می‌گذرد هنوز تماشاگر دارد.

مجموع فروش سینماهای چین تا به امروز ۲.۲۶ میلیارد دلار است که به معنی افزایش ۱۲.۵ درصدی در مقایسه با همین مقطع از سال پیش است.

«سوزومی» به راحتی فیلم چینی «پس از حقیقت» را کنار زد. این درام کمدی اجتماعی در ۲ هفته اخیر صدر باکس‌آفیس چین را در اختیار داشت و پس از ۱۷ روز در مجموع ۷۲.۸ میلیون دلار فروخته است.

این هفته «مردی به نام اوتو» با بازی تام هنکس هم در چین اکران شد اما فروشش آنقدر کم بود که نه تنها در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش جایی نیافته بلکه میزان فروشش هم در آمار ذکر نشده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار