رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

«آتون» و «بالانچ» عنوان دومین و سومین قسمت از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» هستند که به ترتیب ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ساعت ۱۹ روانه آنتن شبکه مستند سیما می‌شوند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند «قهرمانان معمولی»، محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که از اول […]

«آتون» و «بالانچ» عنوان دومین و سومین قسمت از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» هستند که به ترتیب ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ساعت ۱۹ روانه آنتن شبکه مستند سیما می‌شوند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند «قهرمانان معمولی»، محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که از اول فروردین ماه هرشب ساعت ۲۴ روی آنتن شبکه یک سیما رفته بود، این روزها قسمت‌های پایانی پخش خود را سپری می‌کند.دوازدهمین قسمت این مجموعه با عنوان «دهستان» امشب ۱۲ فروردین‌ماه از شبکه یک پخش می‌شود. «حامد زراعت‌کن» نام سوژه این قسمت از سیستان و بلوچستان است که در این استان به آموزش و فروش محصولات صنایع دستی منطقه می‌پردازد.

در خلاصه داستان این قسمت آمده است: «پسر شیرازی با قبولی در رشته مهندسی شیمی دانشگاه زاهدان، مسیر زندگیش تغییر کرد. دلبسته مردم زاهدان شد و پایبند آنجا.»

و اما «قهرمانان معمولی» که پخش خود را از ۱۱ فروردین ماه در شبکه مستند آغاز کرده است، قرار است در دومین قسمت این مجموعه مستند با نام «آتون» قصه زندگی «طیبه آتون» از استان کهگیلویه و بویراحمد روستای «کلاب وسطی» را روایت کند.

این قسمت که امشب ۱۲ فروردین ماه ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند می‌رود، درباره مربی گروه «قصه، رنگ، توپ» است؛ فردی ۲۸ ساله که زندگی خود را از دل کتاب‌ها و قصه‌ها پیدا می‌کند. او این قصه‌ها را سینه به سینه و روستا به روستا در دل جنگل‌های بلوط برای بچه ها شرح می‌دهد و دنیای بچه‌ها را با قصه‌ها رنگی می‌کند.

«طیبه آتون» توانسته است از خلال همذات‌پنداری کودکانه با شخصیت‌های قصه‌ها، جهانی نو با بچه‌ها بسازد و در آن گفتگو و تعامل (شنیدن) را تمرین کند و با استفاده از ساده‌ترین ابزار از دنیای هنر، نگاه کودکان روستا را فراتر از محیط کوچک زندگی‌شان وسعت دهد و آن‌ها را برای پذیرفتن نقش‌ها و مسئولیت‌های بزرگ آماده کند.

روستای کلاب که تا پیش از این شهره به نام درختان بلوطی بود که از میان تخته سنگ‌های سخت زاگرس سر بر می‌آورند و برای ثمر دادن سال‌ها صبر می‌کنند، حالا با تلاش‌های طیبه که کم از معجزه رویش از میان تخته سنگ‌های سخت ندارد، به اسم «طیبه آتون» شناخته می‌شود.

و اما سومین قسمت از «قهرمانان معمولی» که ۱۳ فروردین ماه از شبکه مستند پخش می‌شود، «بالانچ» نام دارد؛ در زبان بلوچی به کسی می‌گویند که در مسیر هدفش ثابت قدم است.

«جواد یوسفی» سوژه این قسمت، فعال حوزه اشتغال و دام در استان سیستان و بلوچستان است؛ مهندس نرم‌افزاری که بعد از فعالیت‌های متنوع، متخصص دام و دامداری شده است. وی در طول ۵ سال حضور در سیستان و بلوچستان دامداری اصولی را زنده نگه داشته است اما به دلیل سیاست‌های موجود در کشور زمین می‌خورد و حالا او دوباره تلاش می‌کند تا راه حل پیدا کند.

وی، ایده‌پرداز و مجری طرح «حامی دامدار» کارآفرینی است که توانسته با نوآوری در نحوه تخصیص تسهیلات به مردم، انحراف تسهیلات را به صفر و بازدهی آن را به حداکثر برساند. جواد یوسفی به دلیل دغدغه‌های شخصی طرح «حامی دامدار» و «حامی زارع» را که منجر به اشتغال ۲۰۰ نفر شده، به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان برده است. جواد یوسفی معتقدست: «اقتصاد روستا در ذات خود مولد است و اگر روستا شکل طبیعی خود را داشته باشد در هیچ امری نیازمند جایی خارج از جغرافیای خود نیست.»

«قهرمانان معمولی» درباره آدم‌هایی‌ست که شاید نام‌های بزرگ و شناخته شده‌ای نباشند اما با همت و تلاش فراوان در مسیری قدم گذاشته‌اند که موفقیت را برای ایشان به ارمغان آورده است.

مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به کارگردانی مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده و مجری طرح آژانس مستند سو تا ۱۳ فروردین‌ماه هر شب ساعت ۲۴ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و بازپخش آن ساعت ۱۰:۱۰ روز بعد خواهد بود.

همچنین این اثر از یازدهم فروردین ماه هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند سیما رفته است و تکرار آن ساعات ۰۰:۰۵ و ۱۳:۰۰ روز بعد خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار