رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«شارون آکر» ستاره پیشکسوت هالیوود و بازیگر «شلیک به هدف» که در آن نقش همسر خیانتکار «لی ماروین» را ایفا می‌کرد در ۸۷ سالگی در خانه سالمندان در تورنتو درگذشت. شارون آکر بازیگر کانادایی سینما، تلویزیون و تئاتر بیشتر به دلیل بازی در فیلم‌های «پوینت بلانک»، «پری میسون جدید» و «تولدم مبارک» شهرت داشت. کیم اورست دختر […]

«شارون آکر» ستاره پیشکسوت هالیوود و بازیگر «شلیک به هدف» که در آن نقش همسر خیانتکار «لی ماروین» را ایفا می‌کرد در ۸۷ سالگی در خانه سالمندان در تورنتو درگذشت.

شارون آکر بازیگر کانادایی سینما، تلویزیون و تئاتر بیشتر به دلیل بازی در فیلم‌های «پوینت بلانک»، «پری میسون جدید» و «تولدم مبارک» شهرت داشت.

کیم اورست دختر و مدیر برنامه‌های شارون آکر با اعلام دیرهنگام مرگ این بازیگر سینما به هالیوود ریپورتر گفت که مادرش ۱۶ مارس در خانه سالمندان در زادگاهش تورنتو درگذشته است.

دیوید گلاور پسر عموی شارون در فیسبوک مرگ این بازیگر را تایید کرد.

این هنرپیشه کانادایی در آثاری چون Perry Mason و تولدم مبارک ایفای نقش کرده است.

آکر در ۲ آوریل ۱۹۳۵ در تورنتو به دنیا آمد. او در ۹ سالگی به فرزندی گرفته شد. شارون در رشته هنر تحصیل کرد و در سال ۱۹۵۳ دانش‌آموخته شد. حرفه بازیگری او از روی صحنه شروع شد، به جشنواره استراتفورد شکسپیر پیوست و به اروپا سفر کرد. اولین کار بلند او در سال ۱۹۵۷ با جیم خوش شانس انجام شد.

شارون آکر نقش همسر خیانتکار لی ماروین را در فیلم کلاسیک نئو نوآر سال ۱۹۶۷ «پوینت بلنک» و همچنین «زن دست راست دلا استریت» مقابل مونت مارکهام در ریبوت پری میسون در دهه ۱۹۷۰ ایفا کرد.

فیلم ترسناک تولدم مبارک در سال ۱۹۸۱ آخرین فیلمی بود که شارون در آن ظاهر شد و آخرین حضور تلویزیونی او به جوان و بی قرار در سال ۱۹۹۲ مربوط می‌شود.

پس از آن، او برای ادامه زندگی در کلبه‌ای در ماسکوکا انتاریو سکونت گزید و به نقاشی و مجسمه سازی روی آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار