رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

رادیو ایران یکشنبه ۲۰ فروردین، همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی مستند «ژرفا» راتقدیم می کند. به نقل از شبکه رادیویی ایران، «سید مرتضی آوینی» ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، به همراه محمد سعید یزدان‌پرست با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین […]

رادیو ایران یکشنبه ۲۰ فروردین، همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی مستند «ژرفا» راتقدیم می کند.

به نقل از شبکه رادیویی ایران، «سید مرتضی آوینی» ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، به همراه محمد سعید یزدان‌پرست با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق به فیض شهادت نائل شد.
وحید بیات تهیه کننده مستند «ژرفا» بیان کرد: «سید مرتضی آوینی» را با لقب «سید شهیدان اهل قلم» می‌شناسیم؛ همان لقبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از شهادت، به وی عطا کردند.
بیات ادامه داد: شهید آوینی در شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهر‌های زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرد و بعد از پیروزی انقلاب به فیلم‌سازی پرداخت.
سید مرتضی روز ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ هنگام تولید بخش‌هایی از مستند تلویزیونی «روایت فتح» در منطقه فکه بر اثر اصابت مین به شهادت رسید.
به همین دلیل روز ۲۰ فروردین سالروز شهادت «سید مرتضی آوینی» به عنوان «روز هنر انقلابی» نام گرفته است.
این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: مستند «ژرفا» به قلم شیرین بغدادی و اجرای حسن همایی مروری بر شخصیت و زندگی شهید آوینی دارد.
این برنامه یکشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

منبع: هنرصدا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار