رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

علی‌اکبر ذاکری تهیه کننده برنامه «باغ شادونه» درباره استقبال مخاطبان از این برنامه کودک و دلایل موفقیت این برنامه در ایام نوروز گفت. علی‌اکبر ذاکری تهیه کننده تلویزیون درباره سابقه شبکه دو سیما در تولید محتواهایی متناسب با کودکان و نقش برندهایی در حوزه برنامه سازی کودک، عنوان کرد: شبکه دو قبل از اینکه شبکه تخصصی کودک […]

علی‌اکبر ذاکری تهیه کننده برنامه «باغ شادونه» درباره استقبال مخاطبان از این برنامه کودک و دلایل موفقیت این برنامه در ایام نوروز گفت.

علی‌اکبر ذاکری تهیه کننده تلویزیون درباره سابقه شبکه دو سیما در تولید محتواهایی متناسب با کودکان و نقش برندهایی در حوزه برنامه سازی کودک، عنوان کرد: شبکه دو قبل از اینکه شبکه تخصصی کودک و پویا تشکیل شود، تجمیع برنامه‌های حوزه کودک از جمله عمو پورنگ، خاله شادونه، فیتیله‌ای ها، عمو مهربان و … بود که باعث شد تنوع عجیبی از برند‌های تلویزیونی در این شبکه گرد هم بیایند. پرداخت به کودکان در این شبکه بسیار مورد توجه بود تا اینکه شبکه کودک تاسیس شد و ماموریت شبکه دو در این حوزه کمتر شد و برند‌ها نیز به این تصور که شبکه کودک به این حوزه می‌پردازد و اتفاقات خوبی می‌افتد، کمرنگ‌تر شدند تا مخاطب را به آن شبکه سوق دهند، اما هنوز بعد از چندین سال این اتفاق نیفتاده است و همچنان شاهد برند خاصی در شبکه کودک نیستیم و اگر هم برندی مثل «مل مل» بوده است از شبکه دو به شبکه پویا منتقل شده است.

او درباره موفقیت «باغ شادونه» در سال‌های متمادی، گفت: به هر حال در این چندین سال خاله شادونه با عناوین، فرمت‌ها و دکورهای مختلف روی آنتن رفته است البته این سری از «باغ شادونه» که بخش عمده‌ای از آن را کار کردیم به جزییات توجه بیشتری داشته است، مثل پرداختن به ادبیات کودک، تاکید بر کتاب و کتابخوانی و پر رنگ‌تر کردن آموزه‌های اخلاقی و …. شما در برنامه‌های کودک دیگر می‌بینید که برخی کاراکتر‌ها و عروسک‌ها مانند بزرگ‌ها حرف می‌زنند و گا‌ها بی ادبی هم می‌کنند که ممکن است برای مخاطب بدآموزی داشته باشد، اما در این سری از «باغ شادونه» خیلی کمتر این اتفاق صورت می‌گیرد و به این موضوع اهتمام بیشتری ورزیدیم و این سری از برنامه یکی از بهترین‌ها در این ایام بوده است.

این تهیه کننده برنامه کودک درباره ویژه برنامه نوروزی «باغ شادونه» اظهار کرد: در اواسط اسفند ماه بود که ما در جریان این قرار گرفتیم که برنامه «باغ شادونه» با هدف نشاط، شادی و آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقای فهم و آگاهی کودک در عرصه‌های مختلف دینی و اجتماعی برای نوروز در نظر گرفته شده است. ما نیز آماده شدیم و تغییراتی در برنامه ایجاد کردیم. یک مهمانخانه به مجموعه دکور و یک شخصیت با نام شمشاد خان با بازی سیروس همتی به برنامه اضافه کردیم و مهمان‌های دیگری که در هر قسمت حضور داشتند. اینگونه هم فضای برنامه عوض شد و حضور شخصیت‌های جدید، از طرفی حضور کودکان، موزیکال بودن برنامه، تنوع رنگ و تصویر موجب شد تا صحنه چشم نوازی را داشته باشیم.

او افزود: اصولا برنامه‌هایی که رنگ و لعاب بهتری داشته باشند، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. حضور مجریانی که برند هستند و کودکان و والدین از آن‌ها خاطرات خوبی دارند، مزید بر علت شد که علیرغم اینکه در نوروز ۱۴۰۲ به برنامه کنداکتور خوبی ندادند و «باغ شادونه» ساعت ۱۰ صبح روانه آنتن می‌شد و تکراری برایش در نظر نگرفتند، مورد اقبال قرار گرفت.

ذاکری تصریح کرد: از آنجا که مخاطب برنامه خودش را پیدا و دنبال می‌کند، خوشبختانه شاهد بازدید‌های خوبی در مجموعه تلوبیون بودیم و «باغ شادونه» تقریبا پربیننده‌ترین برنامه شبکه دو شد و خستگی را از تنمان بیرون برد. دلیل موفقیت «باغ شادونه» سابقه آن است و مخاطبان با خاله شادونه ارتباط تنگاتنگی دارند و این برند تلویزیونی را دوست دارند. گروهی که این برنامه را کار کردند، پیشینه‌ای ۲۵ الی ۳۰ ساله در تولید محتوا برای برنامه‌های کودک دارند که با همین تجربه، آگاهی و شناختی که از مخاطب داشتیم، سعی کردیم این فرمول را اجرا کنیم. این سری از برنامه به تشخیص، ممکن است وقفه‌ای در کار داشته باشد و بازنگری در برنامه کنیم و امیدوارم مخاطب همواره در کنارمان باشد.

او در پایان درباره اقبال برنامه‌های نوروزی گفت: تقریبا در همه برنامه‌های تلویزیونی در نوروز علیرغم تلاش برنامه سازان و مدیران کج سلیقگی احساس می‌شد. البته این اقبال شامل همه برنامه‌های تلویزیونی نیست و اتفاقات خوبی هم در برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی شبکه دو افتاد، اما فکر می‌کنم شاید برنامه‌های خوبی تولید شدند، اما متناسب نوروز و پخش در آن زمان نبودند، برای همین هم مورد اقبال قرار نگرفتند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار