رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 14:26
  • کد خبر : 120923
  • تئاتر
  • چاپ خبر : مدرسه تئاتر تابستانی مولوی راه‌اندازی می‌شود

مدیر مرکز تئاتر مولوی از راه‌اندازی و آغاز به کار مدرسه تئاتر مولوی با عنوان «مدرسه تئاتر تابستانی» مولوی در فصل تابستان ۱۴۰۲ خبر داد. امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره برنامه‌های این مجموعه تئاتری در سال جاری، گفت: در فصل جدید اجراهای مرکز تئاتر مولوی میزبان نمایش «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» در سالن اصلی […]

مدیر مرکز تئاتر مولوی از راه‌اندازی و آغاز به کار مدرسه تئاتر مولوی با عنوان «مدرسه تئاتر تابستانی» مولوی در فصل تابستان ۱۴۰۲ خبر داد.

امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره برنامه‌های این مجموعه تئاتری در سال جاری، گفت: در فصل جدید اجراهای مرکز تئاتر مولوی میزبان نمایش «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» در سالن اصلی هستیم که اختصاص به علی‌اکبر دهخدا یکی از نوادر دانشگاه تهران دارد و توسط نادر فلاح کارگردانی شده است. این اثر هم به لحاظ محتوا و هم شیوه اجرا یکی از اثار شاخصی است که طی سال‌های اخیر در مرکز تئاتر مولوی به صحنه رفته است.

وی ادامه داد: از دانشجویان و استادان و به ویژه استادان ادبیات دعوت می‌کنم که به تماشای این اثر بنشینند. «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» تا پایان اردیبهشت اجرا خواهد داشت که البته با توجه به استقبالی که از اجرای نمایش شده امید داریم شرایطی را فراهم کنیم تا تعداد بیشتری از جامعه دانشگاهی به تماشای اثر بنشینند. سعی داریم نشست‌های مطالعاتی و پژوهشی نیز حول این اثر برگزار کنیم.

حریری درباره اجرای طرح اکران فیلم‌تئاترهای آثار مطرح تئاتر ایران و جهان در این مرکز، یادآور شد: حتماً بحث اکران فیلم‌تئاترها را که مبنای‌اش از اسفند سال ۱۴۰۱ گذاشته شد، پیگیر هستیم و جدول برنامه‌های این طرح نیز آماده شده که هفته آینده منتشر می‌شود. در این برنامه شاهد اکران فیلم‌تئاترهای مطرح تئاتر ایران و جهان خواهیم و جلساتی تخصصی نیز پیرامون هر اثر برگزار می‌کنیم.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره سرانجام طرح مدرسه تئاتر مولوی، تأکید کرد: بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی به ویژه از جامعه هدف این پروژه انجام و قرار بر این شد که مدرسه تئاتر مولوی به صورت تابستانی و در فصل تابستان سال جاری برگزار شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: شرکت کنندگان در این مدرسه از میان دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه و دانشجویان رشته‌های غیر تئاتری خواهند بود. برای دانشجویانی نیز که از خوابگاه برای اسکان استفاده می‌کنند و مایل هستند که در این مدرسه تابستانی شرکت کنند تمهیدی در نظر گرفته‌ایم که به دلیل تعطیل بودن دانشگاه‌ها و حضور این دانشجوها در شهرهای خود بتوانند به صورت آنلاین در کارگاه‌های مدرسه تئاتر تابستانی مولوی شرکت کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار