رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«مستند فرهنگ »امروز ‌سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه با روایت زندگی منوچهر ستوده استاد تاریخ ایران و مردی که جغرافیا ‌وادبیات را بهم پیوند زد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه « مستند فرهنگ» که مستند کوتاهی از زندگی مفاخر ادبی و فرهنگی و […]

«مستند فرهنگ »امروز ‌سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه با روایت زندگی منوچهر ستوده استاد تاریخ ایران و مردی که جغرافیا ‌وادبیات را بهم پیوند زد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه « مستند فرهنگ» که مستند کوتاهی از زندگی مفاخر ادبی و فرهنگی و هنری کشورمان است امروز به زندگی منوچهر ستوده استاد تاریخ ایران، اختصاص یافته است.
دکتر منوچهر ستوده استاد تاریخ ایران در رشته جغرافیای تاریخی همت بسیار گماشت. آثار وی از طرف استاد شفیعی کدکنی این طور ارزیابی شده است که : «از این پس هرکس بخواهد در تاریخ تحقیق کند قطعا یکی از منابع و مدارک مهمش استناد به پژوهش های ایشان است».
منوچهر ستوده در ۲۸ تیر ۱۲۹۲ در محله سرچشمه تهران متولد شد، اما اصالتا اهل روستای یاسل، از توابع شهر نور در استان مازندران بود.مرحوم استاد منوچهر ستوده یکی از پژوهشگرانِ نامدارِ و کم‌نظیرِ هم‌روزگارمان است که توانست با جهادِ عالمانه و عمری تحقیقِ میدانی و کتابخانه‌ای، بین سه رشته زبان و ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافیا پیوند برقرار سازد. او دانش‌آموختۀ رشتۀ زبان و ادبیات فارسی بود، اما از همان دوران تحصیل نسبت به تاریخ و جغرافیای این سرزمین نیز دغدغه‌مند بود و این را می‌توان حتی از رسالۀ دکتری وی که آن را تحت نظر و اشراف علمی مرحوم استاد بدیع‌الزمان فروازنفر، تدوین کرده و «قِلاع اسماعیلیله در رشته‌کوه‌های البرز» نام دارد، به‌خوبی دریافت.
استاد منوچهر ستوده، حدود صد و سه سال عمر کرد و به‌یقین می‌توان سال‌های طولانیِ زندگانی او را یکی از مصداق‌های «عمرِ بابرکت» دانست؛ عمری که همه در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین سپری شد.

برنامه «مستند فرهنگ» را به تهیه کنندگی «فاطمه محمدیان فر» ساعت۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار