رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

از آنجا که انجمن نویسندگان آمریکا با اتحادیه تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی به نتیجه نرسیدند، اعتصاب نویسندگان از صبح امروز سه شنبه (به وقت محلی) آغاز می‌شود. به نقل از ددلاین، انجمن نویسندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای خطاب به اعضایش گفت: گرچه ما با هدف دستیابی به یک توافق منصفانه وارد مذاکره شدیم و گرچه رای […]

از آنجا که انجمن نویسندگان آمریکا با اتحادیه تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی به نتیجه نرسیدند، اعتصاب نویسندگان از صبح امروز سه شنبه (به وقت محلی) آغاز می‌شود.

به نقل از ددلاین، انجمن نویسندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای خطاب به اعضایش گفت: گرچه ما با هدف دستیابی به یک توافق منصفانه وارد مذاکره شدیم و گرچه رای اعتصاب از سوی شما به ما اهرمی داد تا به برخی دستاوردها برسیم اما پاسخ استودیوها به پیشنهادهای ما- در مقطعی که نویسندگان با بحران وجودی روبه‌رو هستند- ناکافی بود.

اعضای رهبری این انجمن در ادامه افزود اکنون باید حداکثر فشار برای دستیابی به یک قرارداد عادلانه از طریق خودداری از کار را اعمال کنیم. اعضای کمیته مذاکره، هیات مدیره و شورای رهبری هم با شما در صف اعتصاب خواهند بود.

خبر این اعتصاب که تا چند ساعت دیگر اجرایی می‌شود اواخر دوشنبه پس از آن منتشر شد که مذاکرات صنفی با انجمن تهیه‌کنندگان بر سر رسیدن به توافق جدید درباره دستمزد فیلمنامه فیلم تلویزیونی به نتیجه نرسید.

این اولین اعتصاب از زمان اعتصاب ۱۰۰ روزه سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است.

به دنبال نتیجه کمیته مذاکره‌کننده انجمن نویسندگان آمریکا، هیات مدیره انجمن نویسندگان آمریکای غربی و شورای انجمن نویسندگان شرق آمریکا به اتفاق آرا به اعتصاب رای دادند. این اعتصاب از ساعت ۱۲:۰۱ سه‌شنبه، ۲ مه (امروز به وقت محلی) آغاز می‌شود.

این تصمیم پس از ۶ هفته مذاکره با نتفلیکس، آمازون، اپل، دیزنی، دیسکاوری وارنر، ان‌بی‌سی یونیورسال، پارامونت و سونی با عنوان اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و تلویزیون گرفته شد.

فراخوان اعتصاب پس از آن داده شد که بیانیه اتحادیه بعد از ظهر دوشنبه منتشر شد و به صراحت اعلام کرد: مذاکرات بین اتحادیه تولیدکنندگان و انجمن نویسندگان امروز بدون توافق به پایان رسید.

پیشنهاد ۲ طرف با هم فاصله زیادی داشت و در حالی که انجمن نویسندگان به دنبال حدود ۴۲۹ میلیون دلار افزایش حقوق برای نویسندگان در طول یک سال بود، پیشنهاد اتحادیه تولیدکنندگان افزایشی حدود ۸۶ میلیون دلار در سال بود.

یکی دیگر از موارد اختلاف نظر هم استفاده از هوش مصنوعی بود که انجمن نویسندگان می‌خواست استفاده از هوش مصنوعی در موارد خاصی صورت بگیرد زیرا هوش مصنوعی نمی‌تواند مطالب ادبی بنویسد یا بازنویسی کند و نمی‌تواند به عنوان منبع استفاده شود. پاسخ استودیوها رد این پیشنهاد و ارایه پیشنهاد متقابل برگزاری جلسات سالانه برای بحث در مورد پیشرفت‌های فناوری بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار