رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

برنامه «فرهنگ مردم» با معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف ایران جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده برنامه «فرهنگ مردم» بیان کرد: «ورف چال» نام آیینی است که اردیبهشت هر سال در روستای «آب اسک» آمل برگزار […]

برنامه «فرهنگ مردم» با معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف ایران جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده برنامه «فرهنگ مردم» بیان کرد: «ورف چال» نام آیینی است که اردیبهشت هر سال در روستای «آب اسک» آمل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آمل از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است و نقش مهمی در تاریخ این استان دارد. این سابقه باعث شده تا این منطقه بسیاری از میراث‌های ملموس و غیرملموس را در خود جای دهد.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: مردم این روستا در کنار آیین‌های مشترک ملی و مذهبی، رسمی  که دارند؛ رسم «ورف چال» موجب شهرت روستایشان شده‌ است.

این تهیه کننده رادیویی در خصوص دیگر بخش های برنامه افزود: از مراسم عروسی و نحوه دعوت کردن برای جشن عروسی در گذشته از شهرهای مازندران، زنجان، تاکستان، قزوین، ابیانه و کاشان خواهیم گفت و همچنین با توجه به فصل بهارو زمان مناسب طبیعت گردی، آبشار زیبای گَهَر و کاروان‌سرای چشمک استان لرستان را نیز معرفی خواهیم کرد.

گفتنی است «فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری مریم حق‌نظری و به قلم زینب صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار