رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
  • پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 19:39
  • کد خبر : 123008
  • تئاتر
  • چاپ خبر : شخصیت های نمایش «چخفته» تا یک قدمی رویاها می رسند اما دستشان کوتاه می ماند!

صبا ندایی آهنگساز نمایش «چخفته» در مصاحبه ای اختصاصی گفت: به عقیده من درونمایه اصلی نمایش رویا هست. شخصیت های نمایش برای رسیدن به رویاهایشان تلاش کرده و آن رویا را تصور می کنند، خواب می بینند و برایش تلاش می کنند. جالب اینجا است تا یک قدمی رویاها می رسند اما دستشان کوتاه می […]

صبا ندایی آهنگساز نمایش «چخفته» در مصاحبه ای اختصاصی گفت: به عقیده من درونمایه اصلی نمایش رویا هست. شخصیت های نمایش برای رسیدن به رویاهایشان تلاش کرده و آن رویا را تصور می کنند، خواب می بینند و برایش تلاش می کنند. جالب اینجا است تا یک قدمی رویاها می رسند اما دستشان کوتاه می ماند! این کاری بود که من در موسیقی انجام دادم موسیقی ای رویا گونه اما سوزناک؛ تلاش کردم موسیقی در ابتدا دست یافتنی به نظر برسد اما هر چه به پایان اثر نزدیک می شویم موسیقی دست نیافتنی تر و پیچیده تر شود. آوای سوپرانو در این اثر نقش رویایی است دست نیافتنی و ویلنسل شخصیت هایی است که برای رسیدن به این رویا در تلاش هستند. این ایده کلی من برای ساخت موسیقی بود. موسیقی هرچه پیش می رویم به ارکستراسیون ارکسترال نزدیک تر می شود.

وی به چالش های خود در این نمایش اشاره کرد و افزود: یکی از چالش های من سالن نمایش و صدای بازیگران بود. چگونه موسیقی ای بسازم که به گوش مخاطب برسد و صدای بازیگران را هم نخورد؛ این واقعاً سخت بود و در نتیجه برای هر لحظه اکت بازیگران موسیقی طراحی شد که دقیقاً در کجا چه دیالوگی می گویند تا درست باهم پیش رویم. حتماً این موضوع برای خود بازیگران هم سخت و پر چالش بود.

این آهنگ ساز ادامه داد: در این نمایش من یک گروه موسیقی بسیار حرفه ای کنارم بود که از همه تشکر می کنم به ویژه نیکا افکاری به عنوان خواننده سوپرانو، ماکان خوئی نژاد نوازنده ویلنسل و آرمین خیردان که میکس و مسترینگ و بخش فنی اثر را بر عهده داشتند.

صبا ندایی دانش آموخته دانشگاه هنر تهران در رشته ی موسیقی ، آهنگساز سینما و تئاتر است و در کارنامه هنری خود جایزه بهترین موسیقی متن در دهمین جشنواره سینما حقیقت برای فیلم اوانتاژ به کارگردانی محمد کارت، دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن در جشن خانه سینما سال ۹۸ برای فیلم روزی که رفت به کارگردانی هادی معصوم دوست، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن در جشنواره گلاسکوی بریتانیا برای فیلم دیکته به کارگردانی معین هاشمی نسب و نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی متن در شش دوره متوالی در جشنواره سینماحقیقت را دارد.

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار